دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۳۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۳۰۷۴۷۳
فیلم و سینمای ایران

بودجه مدرسه ملی سینمای ایران چقدر است؟

روح الله حسینی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
مدیر مدرسه ملی سینمای ایران درباره تعامل این نهاد با بخش خصوصی در مسیر برگزاری دوره های آموزشی، بودجه مدرسه، گروه «هنر و تجربه» و جشنواره جهانی فیلم فجر صحبت کرد.

به گزارش مهر، مدرسه ملی سینمای ایران در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ به صورت رسمی و با مدیریت روح الله حسینی فعالیت خود را در حوزه آموزش تخصصی سینما آغاز کرد. این مدرسه در آغاز چهارمین دوره فعالیت های خود با تغییرات مهمی در برنامه هایش همراه است، به گونه ای که دیگر شاهد شناسایی و انتخاب استعدادهای سینما به صورت مستقیم از سوی مدرسه ملی سینما نخواهیم بود.

 

در بخش اول مصاحبه با روح الله حسینی مدیر این مدرسه، درباره تغییرات ساختاری در نحوه آموزش در مدرسه ملی سینما و همکاری با ۶ دانشگاه کشور و انتخاب استعدادهای جوان در دانشگاه ها و همچنین راه اندازی «مدرسه تابستانی» گفتگو کردیم.

 

در بخش دوم و پایانی این مصاحبه حسینی درباره بررسی امکان همکاری با موسسه های آموزشی سینما در بخش خصوصی، جذب سرمایه گذار برای فعالیت های مدرسه، بودجه اندکی که برای فعالیت های مدرسه ملی سینما در نظر گرفته شده است، صحبت کرد.

 

با ما در این بخش مصاحبه همراه باشید:

 

*هزینه برگزاری کلاس‌های آموزشی که به صورت تقاضامحور برپا می‌شود از بودجه‌ای که برای مدرسه ملی سینما در نظر گرفته شده است، تامین می شود؟

-بخش کوچکی از هزینه برگزاری کلاس‌ها توسط کسانی که این امتیازها شامل حالشان می‌شود و آموزش می‌بینند تامین می‌شود و بخش دیگری نیز، از آنجا که آموزش‌های ما بر اساس نیازهای کلان سینما طراحی شده‌اند، وظیفه حاکمیتی است که به شکل سوبسید پرداخت می شود.

 

سازمان سینمایی مانند هر بخش کلان دیگری در ساختار دولت موظف است تا دانش و بینش خانواده خود از جمله کارکنان، صنوف، دانشجویان و تمام کسانی را که به شکلی با سینما مرتبط هستند، ارتقا دهد و بهبود ببخشد اما مطلوب ما است و بهتر است بگویم درست‌تر آن است که شرایطی فراهم شود تا اسپانسرها نیز برای حمایت وارد عمل شوند. ما در این زمینه و با کمک بخش خصوصی پیگیر اتفاقاتی هستیم.

 

برای نمونه با گروه گردشگری «مارکوپولو» که یکی از مهمترین گروه‌های گردشگری در داخل ایران به شمار می‌رود، تفاهمنامه‌ای امضا کرده‌ام تا بتوانیم با کمک هم و از مسیر آموزش به رونق هر ۲ صنعت گردشگری و صنعت سینما کمک کنیم. در همین زمینه تصمیم گرفته‌ایم تا در مدرسه تابستانه فضای فیلم‌هایی که قرار است تولید شود توریستی باشد. لذا امیدواریم دستکم ۲۰ فیلم کوتاه با تم توریستی تولید شود که این قطعا می‌تواند به فضای گردشگری کمک کند. به همین دلیل «مارکوپولو» می‌تواند و بایسته است در این زمینه به عنوان حامی مالی حضور پیدا کند.

 

*موسسات آموزشی در حوزه بخش خصوصی می‌توانند متقاضی درخواست آموزش در مدرسه ملی سینما باشند؟

-بدون شک و ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. البته طبیعی است زمانی که بخش خصوصی به دنبال افزایش دانش افراد خود است باید هزینه‌های آموزش را هم تقبل کند، از طرفی ما ایمان داریم که ارتقای بخش خصوصی می‌تواند به ارتقای فرهنگ و اقتصاد کمک کند و در کنار آن سینما نیز از حال بهتری برخوردار می‌شود، پس شرایطی را برای ارائه مناسب و ارزان آموزش‌ها به بخش خصوصی فراهم می‌کنیم.

 

به عنوان مثال اگر قرار باشد، برای مدیران موسسات خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد سینمایی دوره‌ای را تعریف و اجرا کنیم، حتما هزینه‌های آن متفاوت از دوره‌هایی خواهد بود که برای سایر نهادهای بخش خصوصی برگزار می‌کنیم. این هم یک وظیفه حاکمیتی است که ما خود را ملزم به توجه به آن می‌دانیم. تصور کنید، ده‌ها مدیر آموزشگاه سینمایی در تهران در کلاسی با موضوع آموزش‌های سینمایی در بخش خصوصی در اروپا و آمریکا آشنا شوند، چنین امری حتما می‌تواند در ارتقای سیستم آموزشی آموزشگاه‌ها موثر باشد.

 

*هنرجویان بخش خصوصی نیز جایگاهی در سیستم آموزشی مدرسه ملی سینما دارند؟

مدرسه ملی سینما به صورت مستقیم با دانشجوی بخش خصوصی کاری ندارد بلکه مایل است به بخش خصوصی کمک کند تا نظام خود را ارتقا داده و از این طریق حتی بهره‌وری اقتصادی خود را بالا ببرد-این امر باید مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم هنرجویان بخش خصوصی چه نیازهای آموزشی دارند که بخش خصوصی نمی‌تواند آن را تامین کند. در صورت اعلام نیاز، حتما مدرسه ملی سینما به مدیران بخش خصوصی کمک خواهد کرد تا سیستم خود را بهبود بخشیده و آموزش‌های موثرتری ارائه دهند.

 

مدرسه ملی سینما به صورت مستقیم با دانشجوی بخش خصوصی کاری ندارد بلکه مایل است به بخش خصوصی کمک کند تا نظام خود را ارتقا داده و از این طریق حتی بهره‌وری اقتصادی خود را بالا ببرد

*بحث تولید فیلم جایگاهی در برنامه‌های مدرسه ملی سینما دارد یا خیر؟

-به طور مستقیم نه، اما تصور کنید در دل همین دانشگاه‌ها استعدادهایی را پیدا کنیم که نیازمند حمایت باشند و به عنوان پایان نامه خود در حال تولید پروژه‌هایی باشند، طبیعی است که با ساز و کاری که در شوراهای مدرسه ملی سینما تعریف خواهد شد، از این پروژه‌ها حمایت می‌شود.

 

*چه برنامه ای برای آثاری که از قبل در مدرسه ملی سینما تولید شده است دارید؟

-دوره ۲ ساله آموزشی مدرسه ملی سینما به تازگی به پایان رسیده است و در این مدت تعدادی فیلم در کنار آموزش‌ها تولید شد که مخاطبان سینما تنها با ۲ فیلم «حیوان» به کارگردانی برادران ارک و «شب تولد» به کارگردانی امید شمس آشنا هستند. اما این دوره تولیدات دیگری نیز داشت که به زودی خواهید دید و با دیدن آن‌ها متوجه تفاوت این آثار با سینمای کوتاه موجود خواهیم شد. از طرفی امیدوارم بتوانیم در آینده از این تجربه‌گرایی و جسارت‌های نو در دانشگاه‌ها و حتی بخش خصوصی حمایت کنیم.

 

*بودجه ای که برای مدرسه در نظر گرفته شده است، چقدر است؟

-بودجه در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های مدرسه ملی سینمای ایران، کمتر از ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، چیزی معادل متوسط هزینه‌های تولید یک فیلم در سینمای ایران. این بودجه چندان زیاد نیست اما من همیشه گفته‌ام که مشکل عمومی ما در حرکت در مسیر توسعه، بیش از آنکه پول و بودجه باشد برنامه‌ریزی دقیق، اراده محکم و اجرای درست است. من تلاش می‌کنم تا بودجه مدرسه بالاتر برود تا بتوانم تمامی برنامه‌هایم را محقق کنم اما اطمینان دارم با همین بودجه هم می‌شود کارهای بسیاری انجام داد.

 

*نظر شما درباره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر چیست؟

-من با داشتن یک جشنواره جهانی در کشور کاملاً موافق هستم و داشتن این جشنواره به معنی داشتن دیپلماسی فرهنگی است، چراکه سینما شاید یکی از بهترین تریبون‌ها و رساترین صداها است که در شرایط کنونی می‌توانیم از طریق آن با دنیا صحبت کنیم.

 

*جشنواره جهانی فیلم فجر در زمینه برگزاری بخش «دارالفنون» تا چه اندازه با مدرسه ملی سینما همکاری داشت؟

-به رغم صمیمیتی که احساس می‌کنم با مدیران جشنواره و شخص آقای مازیار میری دارم، در زمینه برگزاری دارالفنون هیچگونه درخواستی برای همکاری به مدرسه ملی سینما ارائه نشد. دوستان جشنواره خیلی ما را در جریان فعالیت‌های خود قرار ندادند که اگر این اتفاق رخ می‌داد حتما ما در این زمینه با ایشان همکاری می‌کردیم. من از همان آغاز به کار دارالفنون به آقای میری گفتم که می‌شود این جریان را به شکلی موثر و مفید در طول سال توسعه داد، به گونه‌ای که پایان دارالفنون شروع کار مدرسه ملی در این طرح باشد. امیدوارم مازیار میری یک روز فرصت کند و بتوانیم در این موضوع با هم صحبت و همکاری کنیم.

 

*نیاز سینمای امروز ما به بخش «هنر و تجربه» چگونه است؟

یک نظام فرهنگی برای اینکه پویا باشد باید به جریان هنر و تجربه متصل باشد. به همین دلیل معتقدم که وجود جریانی به نام هنر و تجربه ضروری است

-سینما یک وجهه هنری و یک وجهه صنعتی و تجاری دارد و بیراه نیست اگر بگوییم که شروع سینما نمود همین وجه هنری بوده است. سال‌های اوج و غوغا و سر و صدای آن هم همان زمانی بوده که وجه هنری آن بر وجوه دیگر مسلط بود. در تعریف هنر نیز آمده است که هنر اصیل آن هنری است که قواعد و مترها را می‌شکند. بنابراین اگر اصل هنر در نو شدن و مدام متحول شدن و در نتیجه تجربه کردن است، هنر و تجربه اتفاق مهم بلکه ذاتی سینماست.

 

وانگهی نباید فراموش کنیم که یک نظام فرهنگی برای اینکه پویا باشد باید به جریان هنر و تجربه متصل باشد. به همین دلیل معتقدم که وجود جریانی به نام هنر و تجربه ضروری است. البته من خبر چندانی از برنامه‌ها و ساختار و شکل دقیق این گروه ندارم و در مورد خود گروه نمی‌توانم نظری بدهم، تنها چیزی که می‌توانم بگویم و بدیهی می‌دانم این است که آن انتظاراتی که از سینمای تجاری یا به اصطلاح بدنه داریم نمی‌توانیم از سینمای «هنر و تجربه» داشته باشیم.

 

*به زودی همایش «سینما در عصر دیجیتال» توسط مدرسه ملی سینما برگزار می شود، درباره آن توضیح دهید؟

-مدرسه ملی سینمای ایران، ۶ ماه دیگر همایش بزرگی در سطح بین المللی با نام همایش «سینما در اثر دیجیتال» را با کمک دانشگاه هایی که با آنها همکاری می کنیم، نهادهای سازمان سینمایی و خانه سینما برگزار می کند.

 

مقدمات برگزاری این همایش انجام و محورهای برگزاری آن نیز انتخاب شده است، همچنین درباره ضرورت و اهمیت برگزاری چنین همایشی جلساتی برگزار شد. در تلاش هستیم چهره های حرفه ای و موثر بین المللی را که می توانند در این همایش حرفی برای گفتن داشته باشند دعوت کنیم.

 

تاکید می کنم که وارد دوره ای شده ایم، مانند ادوار دیگر تاریخی ما که پارادایم ها را عوض و انقلابی را ایجاد کرده اند تا مفاهیم دچار تغییر و تحول شود. یکی از این ادوار دوره دیجیتالیسم است. در واقع ما وارد عصری شده ایم که استفاده از این ابزار یک وجه است اما منتها اینکه این ابزار چگونه نگاه و جهان بینی ما را تغییر داده است، وجه مهم تری است که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم و این همایش با این رویکرد برگزار می شود.

 

نیوشا روزبان

 

  • 14
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش