سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۵۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۴۰۷۸۲۴
رادیو و تلویزیون

گفت‌وگو با كیانوش عیاری همزمان با شروع مجدد فیلمبرداری سریال جدیدش در تهران

روزگار غریب «۸۷ متر»

كیانوش عیاری,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

به گزارش جام جم، كیانوش عیاری كه اسمش در تلویزیون به «دكتر قریب» گره خورده، مدتی است كه سراغ ساخت سریال جدید خود، «۸۷ متر» رفته است؛ سریالی كه به‌تازگی به واسطه كلید خوردن مجدد آن باز هم خبرساز شده است. اما موضوع چیست؟

ماجرا از این قرار است كه داستان فیلم‌ها و سریال‌هایی كه در مقطعی ضبط آنها متوقف می‌شود و به دلایل مختلفی دیگر تا مدتی امكان ادامه ندارند، در دنیای تصویر ما تا حدی عادی شده است، چرا كه این روزها شرایط نابسامان اقتصادی موجود به این فضا هم رحم نكرده و خیلی از مجموعه‌ها را به نوعی درگیر خود كرده است. این اتفاق گاهی به‌رغم همه تلاش‌هایی كه مسؤولان تأمین بودجه دارند، برخی تولیدات مثل همین ۸۷ متر را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند و البته بعد از مدتی دوباره زمینه ادامه آن پروژه‌ها را فراهم می‌كنند.

در مورد سریال عیاری هم چنین مساله‌ای رخ داده و این روزها بعد از دو ماه تصویربرداری آن باز هم از سر گرفته شده است. این روزها عیاری و گروهش در منطقه ۱۵ خرداد تهران، مشغول تصویربرداری پلان‌های باقی‌مانده از سكانس‌های قبلی هستند.

البته این یكی از مکان‌های فیلمبرداری ۸۷ متر است، چرا كه این كار شاید برخلاف خیلی از مجموعه‌هایی كه اغلب در چند فضای ثابت ثبت و ضبط می‌شوند، دارای مکان تصویربرداری مختلفی است. ۸۷ متر، به نویسندگی و كارگردانی كیانوش عیاری كاری از گروه فیلم و سریال شبكه یك سیماست كه هم‌اكنون حدود ۷۰ درصد آن تصویربرداری شده و در آن بازیگرانی چون علی دهكردی، مهران رجبی، فریبا كامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست، ملیكا نصیری و... با حضور بازیگران تازه‌نفسی كه پای ثابت كارهای عیاری‌اند، حضور دارند.

شروع ماجرا؟

بعد از سریال «دكتر قریب» و داستان و ساختار ویژه‌اش كه با گذشت حدود ۱۲ سال هنوز خیلی‌ها آن را در گوشه‌ای از ذهنشان دارند و جزو كارهای فاخر تلویزیون به شمار می‌رود، انتظارها از عیاری برای ساخت سریال جدیدش بالا رفته است، همان‌طور كه خبر شروع تصویربرداری «۸۷متر» در حدود دو سال پیش تا مدتی نقل خیلی از خبرگزاری‌ها و محافل شده بود.

بهمن۹۶ بود كه این خبر (شروع تصویربرداری) در یكی از خانه‌های تهران منتشر شد. مجموعه‌ای كه این بار عیاری در آن مثل خیلی از كارهای سینمایی‌اش سراغ یك داستان اجتماعی كه شاید خیلی‌ها با آن درگیر شده باشند،

رفته است.

روایتی از ۸۷متری‌های شهر

داستان این فیلم ماجرای یك كلاهبرداری است و آن‌طور كه دستیار عیاری برای ما گفت در این مجموعه دو خانواده به نام پوردورانی و خلیلی حضور دارند؛ علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از یك فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌كنند. اما روز اسباب‌كشی متوجه می‌شوند خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی فروخته شده است.

رجب به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای كلاهبرداری مشخص می‌شود.

این ماجرا از آن قصه‌هایی است كه نمونه‌های واقعی بسیار دارد و اگر حتی خودتان با آن مواجه نشده باشید، حتما برای یك بار هم كه شده خبری از آن را شنیده یا شبیه‌اش را دور و اطرافتان دیده‌اید.

این قصه بیش از ۳۰ مکان فیلمبرداری در تهران دارد و همه اینها در كنار داستان، شیوه نگارش و روایت سازنده آن، دست به دست هم داده‌اند تا ببینیم این بار قرار است این كارگردان با چه شمایلی در جعبه جادو حاضر شود.

می‌خندیم، اما جدی هستیم

عیاری كه این روزها سرش شلوغ‌تر از همیشه است، به گفته خودش درست در زمانی كه مشغول تصویربرداری یكی از سكانس‌ها بود، گفت‌وگویی با ما داشت. او درباره داستانی كه بعضی آن را كمدی اعلام كرده بودند با تكذیب این موضوع بیان كرد: ۸۷متر جزو مجموعه‌های كاملا جدی و درامی است كه فضای مخصوص به خود را دارد. البته در كنار این قالب لحظه‌هایی را در آن می‌بینید كه بازیگران لبخند می‌زنند و این خنده را روی لب بیننده هم می‌نشانند، اما به هیچ وجه به‌واسطه آن چند پلان لبخند، نباید بگویید كه این كار طنز و كمدی است.

این كارگردان كه نویسنده مجموعه نیز هست، درباره شكل‌گیری داستان هم می‌گوید: قصه و موضوع كار جزو مسائل رایجی است كه به هر طرف نگاه كنید، آن را می‌بینید و در واقع این داستان به شدیدترین شكل ممكن مورد ابتلای خیلی‌ها شده است. به همین دلیل جا داشت تا به این شكل به آن پرداخته شود.

ستاره‌های تازه نفس

علاوه بر اینها در تمام سال‌هایی كه عیاری كاری را روی آنتن تلویزیون، پرده سینما برده است، اغلب شاهد حضور چهره‌های جدیدی هستیم كه گاه نابازیگرند و گاه از تازه نفس‌های این حوزه محسوب می‌شوند. می‌توان گفت این یكی از ویژگی‌های عیاری است كه این بار در ۸۷متر هم آن را به واسطه چند چهره جدید می‌بینیم.

او در راستای همین جریان در پاسخ به این كه اصلا چرا ریسك این حضورهای تازه را قبول می‌كند و سراغ كسانی می‌رود كه تا الان در قاب تصویر دیده نشده‌اند، گفت: در كنار دشواری‌هایی كه این تصمیم دارد، اما گاهی برای جا انداختن یك نقش چهره‌های جدید بهتر هستند، چرا؟ چون خیالمان راحت است كه این چهره‌ها تجربه‌های دیگری ندارند و دیگر لازم نیست تا به گونه‌ای چهره‌ای كه از قبل داشتند را گوشه‌ای پارك كنیم و به سراغ خلق یك فضای جدید كه با آن نقش متناسب باشد برویم.

او با اشاره به سختی‌هایی كه به‌واسطه این اتفاق گاهی كل گروه را درگیر می‌كند هم اضافه كرد: در بین این انتخاب‌ها گاهی كسانی بوده‌اند كه ما را به مرز جنون كشانده‌اند و مثلا كار سه روزه را به یمن وجودشان به ده روز كشاندند، یعنی این مسائل هم در كنار محاسنی كه چنین اقدامی می‌تواند داشته باشد، وجود دارد. با این حال برای این موضوع سعی می‌كنیم تا احتیاط كنیم و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشیم، اما این گرفتاری‌ها خیلی اوقات وجود دارد.

قصه باید حرف بزند نه من!

عیاری كه می‌توان او را جزو كارگردانان قصه گویی بدانیم كه اغلب هر موضوعی را در قالب یك داستان گاه برگرفته از واقعیت روایت می‌كند، در پاسخ به این كه این بار می‌خواهد با ۸۷ متر چه بگوید؟ بیان كرد: من هیچ‌وقت هیچ حرفی برای زدن ندارم، بلكه داستانی را بیان می‌كنم كه اگر آن قصه قابلیت‌های لازم را داشته باشد، می‌تواند برای مخاطب خودش جذاب باشد و حرفش را بزند.

او در صحبت‌های اخیرش هم با اشاره به حواشی كه گاه درباره‌اش مطرح می‌شود، گفته بود: من معمولا درباره مسائل مختلف اظهارنظری ندارم و دنبال حاشیه‌سازی نبوده‌ام و نیستم. همیشه ترجیح داده‌ام در شرایطی كه با تلویزیون یا سینما كار می‌كنم به كارم بپردازم. من حرفی درباره سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی نزدم و حمله‌ای هم نداشته‌ام. حاشیه‌سازی‌ها و هجمه‌پراكنی‌ای كه از قول من در رسانه‌ها مطرح می‌شود به‌احتمال زیاد بیهوده است و ربطی به من ندارد.

داستان پر مکان فیلمبرداری

همان‌طور كه قبل تر هم به آن اشاره شد، ۸۷ متر بیشتر از ۳۰ مکان دارد، اتفاقی كه به خصوص در كارهای آپارتمانی امروز به واسطه هزینه‌هایی كه وجود دارد، شاید كمتر دیده شود. این هم از آن موضوعاتی بود كه عیاری با اشاره به آن گفت: تعدد محل‌ها به فرمان داستان است و اگر قصه به جا و فضاهای مختلف نیاز داشته باشد ما باید آن را فراهم كنیم این اصل ماجراست نه آن كه دو دو تا چهارتا كنیم و بر اساس محل‌ها به دنبال خلق ویژگی باشیم. مسأله‌ای كه برای هر كاری جزو اركان اصلی آن است و باید با دقت در موردش عمل شود.

عیاری در بخش دیگری از این گپ به سراغ وقفه‌ای رفت كه برای چندمین بار گریبانگیر سریال شد، او با بیان این كه چنین وقفه‌ای در همه ابعاد ویرانگر است، ادامه داد: علاوه بر روحیه افراد گروه و مشكلات عدیده‌ای كه به دنبال این اتفاق ایجاد شد، در حوزه مادی هم خسارت‌هایی وارد شد كه كار را دچار مشكل كرد. مثلا در این ۶۳ روز ما گیاهی داشتیم كه سوخت و نابود شد و به صورت جدی به خاطر آن درگیر بحران شدیم، چون همچنان به دنبال آن هستیم. گندزدایی تمام لوازم و.... همه از مواردی‌اند كه به دنبال این وقفه ایجاد شد.

چرا خارج نرفتیم؟

یكی دیگر از حواشی‌ای كه سریال ۸۷متر را درگیر كرده بود، سفر به گرجستان در بخشی از داستان بود، اتفاقی كه به دلیل همان بحث كمبود بودجه لغو شد. این در حالی است كه كم و بیش مجموعه‌هایی هستند كه با همین شرایط روانه كشورهای دیگر می‌شوند و كارشان را پیش می‌برند، موضوعی كه این كارگردان هم با كمی گلایه از آن بیان كرد: متأسفانه به دلیل مسائل مالی كمی سناریو را زیر و رو كردیم تا روایت داستان را به داخل ایران محدود كنیم. خوش به حال آنها كه می‌توانند و این امكان را دارند كه چنین سفرهایی را برای كارشان داشته باشند. من واقعا نمی‌دانم چرا آنها می‌توانند و من نمی‌توانم.

منتظر پخش باشید

این كه ۸۷ متر قرار است تا كجا پیش برود و در دل مخاطب جایش را باز كند هم موضوعی بود كه عیاری درباره‌اش گفت: تنها راه پاسخ به این سؤال آن است كه صبر كنیم تا كار روی آنتن برود، آن وقت می‌شود از قضاوت‌ها و بازخوردها این نتیجه را گرفت كه كار چقدر توانسته بین مردم جایش را باز كند.

به گفته عیاری تا الان ۷۰ درصد ۸۷ متر تصویربرداری شده است و اگر بازهم مشكلی پیش نیاید تا پاییز كار به پایان می‌رسد. با این حال باید دید در آینده این سریال چطور پیش می‌رود و درخت تلاش‌های عیاری و گروهش كی به بار می‌نشیند.

  • 9
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
سوگل خلیق بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر جوان سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱۶ آبان ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

ادامه
شیگرو میاموتو سفری به دنیای بازی های ویدیویی با شیگرو میاموتو

تاریخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲

محل تولد: سونوبه، کیوتو، ژاپن 

ملیت: ژاپنی

حرفه: طراح بازی های کامپیوتری و نینتندو 

تحصیلات: کالج هنر کانازاوا

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش