جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۲۴ - ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۱۰۲۸۲۳
رادیو و تلویزیون

چرا حضور بشیر حسینی در «عصر جدید» حماقت‌بار است؟

سیدبشیر حسینی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

مدافعان بشیر حسینی حضور او در عصر جدید را حاصل درخشش او و توانمندی‌هایش در استعدادیابی و سواد رسانه‌ای می‌دانند، ولی واقعیت این است که اگر حتی اندکی با معادلات سیاسی حاکم بر رسانه ملی و فضای دانشگاه امام صادق آشنا باشید متوجه خواهید شد که در پشت پرده حضور چهره‌ای مثل بشیر حسینی در عصر جدید معادلات دیگری وجود دارد.

 

این روز‌ها عصر جدید به یکی از بحث برانگزترین برنامه‌‎های صدا و سیما بدل شده است، برنامه‌‎ای که از ابتدا به خاطر کپی کاری تمام عیارش از برنامه‌های استعدادیابی آمریکایی مورد نقد جدی مخاطبان قرار گرفت حالا به خاطر داوران و مسائل حاشیه‌ای دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

 

در میان تمام داوران این برنامه، اما یک نفر بیش از همه مورد توجه است و آن کسی نیست جز بشیر حسینی داور تازه رسیده‌ای که به خاطر هم دانشگاهی بودن با مدیر جوان شبکه سه به داور سفارشی مشهور شده است، داوری که به باور عموم مخاطبان حضورش در کنار چهره‌هایی، چون حیایی، نونهالی و عظیمی‌نژاد حاصل رانت است، ادعایی که البته از سوی نزدیکان برنامه عصر جدید بار‌ها تکذیب شده.

 

از امام صادق تا عصر جدید؛ رانت امام صادق یا استعداد برتر؟

سیدبشیر حسینی متولد ۱۵ آذر ۱۳۶۰ است، تحصیلات حوزوی را تا سطح ۲ ادامه داده، فوق‌لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) دارد و مرتبه علمی‌اش «استادیار» است.

 

بشیر حسینی در بیوگرافی کانال تلگرامش با تصویر یک پروانه آبی‌رنگ نوشته: «در جست‌وجوی حق و حقیقت» و سوابقش را این‌طور توضیح داده: ‏‏ «مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما، رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای، مشاور ‏دانشگاهی و استعدادیابی و جوان برگزیده کشور سال ۱۳۸۵.».

 

اما حضور بشیر حسینی در عصر جدید این‌قدر هم که به نظر می‌رسد ناگهانی نبود. او پیش از داوری در عصرجدید، میهمان ثابت برنامه ‏‏ «رسانش» از شبکه امید سیما بود، در ایام جام‌جهانی هم در برنامه «زابی‌واکا» از تلویزیون اینترنتی آیو حضور داشت که ویدئویی جنجالی هم از آن منتشر شد و در نهایت در یکی از برنامه‌های ‏‏ «اکسیر» فرزاد حسنی بحث مفصلی درباره فضای مجازی داشت.

 

با تکیه بر همین توصیفات مدافعان بشیر حسینی حضور او در عصر جدید را حاصل درخشش او و توانمندی‌هایش در استعدادیابی و سواد رسانه‌ای می‌دانند، ولی واقعیت این است که اگر حتی اندکی با معادلات سیاسی حاکم بر رسانه ملی و فضای دانشگاه امام صادق آشنا باشید متوجه خواهید شد که پشت پرده حضور چهره‌ای مثل بشیر حسینی در عصر جدید معادلات دیگری وجود دارد، معادلاتی که بی ارتباط به حضور فروغی در جایگاه ریاست شبکه سه نیست.

 

سیدبشیر حسینی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

 

چرا حضور بشیر حسینی در عصر جدید حماقت‌بار است؟

این که علی فروغی و حامیانش بخواهند به چهره‌هایی مثل بشیر حسینی میدان دهند تا به عنوان نسل جوان انقلابی خود را در معرض دید عموم قرار دهند امری طبیعی است و از این رانت‌ها و باند بازی‌ها گریزی نیست، ولی این که چنین آدم‌هایی را در جایی قرار دهند که هیچ ارتباطی به آنان ندارد تف سربالایی است که آبروی چهره‌های مطلوب این جریان را هم می‌برد.

 

هدف از حضور بشیر حسینی در برنامه عصر جدید این بود که او بتواند با نشستن کنار سه هنرمند با سابقه در چنین برنامه مهمی برای خود اعتبار کسب کند و البته خود را به عنوان یک چهره "انقلابی باحال! " مطرح کند، انقلابی‌ای که شوخی می‌کند، مدرن است، احساسی است و البته خیلی با استعداد است.

 

اما در عمل نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه حضور بشیر حسینی به شکلی جدی فلسفه برنامه عصر جدید که یک برنامه استعداد یابی است را زیر سوال برد. داوران برنامه‌های استعدادیابی در تمام جهان اصولا دو ویژگی دارند؛ اول اینکه شهرت و محبوبیت زیادی دارند که آن را به استعداد‌های جوان منتقل می‌کنند تا شانس دیده شدن داشته باشند و دیگر اینکه اصولا استعداد خود داور‌ها در طی یک پروسه کشف شده است. بشیر حسینی نه شهرت و محبوبیت دارد و نه استعداد و هنر خاصی که کشف شده باشد.

 

سیدبشیر حسینی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

 

هر چند مشرق معتقد است حضور بشیر حسینی عصر جدید را از آمریکا گات تلنت شدن نجات داده و می‌نویسد:

 

" ویژگی بزرگ «سیدبشیر حسینی» در میان هیأت داوران این است که برنامه را از «اَمریکن» شدن نجات می‌دهد. در امریکا گات تلنت، شاخصه بزرگ برنامه در داوری ضریب هنر و سرگرمی است و به همین دلیل مولفه‌های آنالیز استعداد در رأی داوران با سواد رسانه‌ای مدرن نسبتی پیدا نمی‌کند. "

 

استدلال‌های مشرق هرچند در ظاهر برای این رسانه و دوستانش قوی به نظر می‌رسد، ولی واقعیت چیز دیگری است، اگر چهره علی فروغی با حضور چهره‌هایی، چون گلزار در شبکه سه سیما تطهیر شد بشیر حسینی هم می‌تواند با حضور در عصر جدید برای خود اعتبار کسب کند، البته اعتباری بیش از چند ده هزار فالور اینستاگرام و تلگرام!

 

salameno.ir
  • 24
  • 14
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۱۳
جدیدترین
قدیمی ترین
سلام خسته نباشید. با هیچکدوم از چیزهایی که نوشتید موافق نیستم. بشیر حسینی خیلی باحال و دوست داشتنی است و در اطراف خودم، از هر طیف و هر سن و سال و هر جنسیتی آدم دیده ام. دوستش دارند. حرف هایی که در تحلیل اجراها می زند خیلی عالمانه اند‌. خیلی حس خوبی به مخاطب و شرکت کننده القا می کند. برنامه را از حالت سرگرمی صرف در می آورد و به مخاطب چیز یاد می دهد. برعکس ادعای شما، خییییلی از مردم دوستش دارند. من برعکس شما که دارید سلیقه‌ی خودتان را تعمیم می دهید، می گویم خیلی ها دوستش دارند. البته ممکن است خیلی ها هم نپسندند. اختلاف سلیقه، یکی از مسائل طبیعی و زیبای جوامع انسانی است.
به نظرم برنامه تا ایده آل شدن فاصله زیادی داره وتقریبا هیچ کس وهیچ چیز سرجاش نیست حداقل بزارن اجراها تموم بشه بعد زنگ روبزنن حالم ازشون بد میشه
وقتی مسول شبکه ۳ فروغی ها باشند توقع بیشتر ازاین نیست افرادی را بیاورند که اصلا تجربه ندارند بشیر حسینی صبحت کردن یاد نداره رویا نو نهالی هم که فکر می کند با چندتا فیلم بازی کردن تجربه همه استعدادها رو دارد این افراد بر خودشان اصلا ارزش قائل هستند بعید میدانم و از صدا وسیما خواهش میکنم چهر ماندگار ماتم .غم اندوه آقای علیخانی را تور بخدار تو هیچ برنامه ای مجری نکند از چهره ایشان غم اندوه می بارد این اقا فکر میکند عصر جدید هم ماه عسل . کم مردم عزیز ایرانمان را در ماه مبارک ضیافت خداوندی به گریه وادار میکند که حالا .....لطف بفرمایید حقوق ماهیانه و حق رانت بازیش بدید تو خونه بشیند و صداسیما چهره ایشان نبینم. . ولی این افراد اینقدر پرو و بی حیا هستند که مردم عزیز کشورمان براشان مهم نباشند
وقتی مسول شبکه ۳ فرو...
سلام خب اگر ماه عسل را دوست نداشتید نگاه نمی کردید. این جوری که شما نوشته اید مثل اینه که تمام قسمت هاش رو دیدید و پاش گریه کردید. من که اصلاً نگاه نکرده‌م الان هیچ پیش‌زمینه ذهنی منفی و غمگین به علیخانی ندارم و اجرای عصرجدیدش رو هم می پسندم. اصلاً هم حالت غم نداره و خیلی هم شاد و قشنگه.
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش