جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۰۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۲۰۳۳۷۲
فیلم و سینمای ایران

چرا تهیه‌کنندگان و سازندگان فیلم‌های سینمای ایران برای اکران فیلم‌ها در روزهای نخست سال این همه اشتیاق دارند؟

معمایی به‌ نام اکران نوروزی

اکران نوروزی فیلم های سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

اکران نوروزی یکی از مهم‌ترین رویدادهای تقویمی در سال سینمای ایران است. روزشمار تقویم سالانه سینمای ایران با جشنواره فیلم فجرآغاز می‌شود و نمایش آثار در این جشنواره سینمایی، دستاوردهای سینما در یک سال را عیان و در ویترین سینمای ایران جانمایی می‌کند. اکران نوروزی نخستین رویارویی مخاطب غیرجشنواره‌ای با فیلم‌های سینمایی است که دراین مواجهه، رقابت برای اول بودن از سوی صاحبان فیلم شکل می‌گیرد و این رقابت- که اغلب در راستای نشان دادن قابلیت‌های فیلم نیست- بالا می‌گیرد و به جنجالی به‌نام اکران نوروزی تبدیل می‌شود؛ جنجالی که در این سال‌ها هیچ گاه کارشناسی نشده و هیچ مسئول سینمایی یا سینماگری به این سؤال پاسخ نداده است که «اگر سال ۳۶۵ روز است، پس این همه عجله برای چیست؟»

 

مناسبت‌های تقویمی و فرصت اکران خوب

سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» که عنوان بهترین فیلم منتخب مردم را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد و نمایش این فیلم در جدول اکران نوروزی قرار گرفته، معتقد است، تولید بیش از ۱۰۰ فیلم در سال، کمبود ظرفیت نمایش آثار و نبود زمان‌های مناسب برای نمایش فیلم در طول سال از جمله عواملی است که سینماگران را مجبور به رقابت یا جنجال در ایام نوروزی می‌کند.

 

این تهیه‌کننده سینما همچنین تأکید کرد: ترافیک درخواست برای اکران در ایام نوروز و عید فطر بیش از هر زمان دیگری است، چراکه وجود ایام مناسبتی مانند خرداد که فصل امتحان‌ها و به نوعی فضای اندوه در آن ایام است یا ماه رمضان، ماه‌های محرم و صفر و دیگر مناسبت‌های موجود در تقویم، فرصت اکران خوب و موفق را از صاحبان فیلم‌ها می‌گیرد و بهتر است برای این مهم چاره‌ای اندیشیده شود.

 

پیشنهادی که مردود شد

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این سؤال که راه برون رفت از ترافیک اکران فیلم‌ها در نوروز چیست، گفت: چندی پیش از سوی انجمن سینماداران پیشنهادی مبنی بر افزایش سرگروه  مطرح شد که پیشنهاد خوبی بود اما از سوی تهیه‌کننده‌ها مورد قبول قرار نگرفت. افزایش یک سرگروه به ۷ سرگروه موجود موجب افزایش ظرفیت‌های موجود و تنوع در نمایش آثار در ژانرهای مختلف می‌شد و همین مسأله ترکیب بهتری در اکران‌های نوروزی را پیش روی مخاطب قرار می‌داد.

 

سخنگوی شورای صنفی نمایش در ادامه صحبت‌های خود به ریزش مخاطب با افزایش بهای بلیت اشاره کرد و گفت: در کنار کمبود ظرفیت نمایش افزایش قیمت بلیت سینما در سالن‌های مدرن، ممتاز و مدرن از دیگر نکات مهم در استقبال یا عدم استقبال مخاطب از فیلم‌هاست که بالطبع با توجه به گران شدن زندگی این موضوع در گریز مخاطب از سینما بی‌تأثیر نیست یا حداقل خانواده‌های ۴ نفر به بالا ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را کم هزینه‌تر بگذرانند. البته افزایش بهای بلیت هنوز تصویب نشده اما فاکتور مهمی در ریزش مخاطب خواهد بود. اما به هرحال معتقدم اگر سرگروه سینماها افزایش پیدا می‌کرد قطعاً شرایط بهتری برای ترافیک فیلم‌های متقاضی اکران نوروزی فراهم می‌شد.

 

افزایش درخواست به‌دلیل فضای تبلیغات جشنواره فیلم

سیدجمال ساداتیان فضای تبلیغاتی ایجاد شده برای برخی از بهترین فیلم‌های نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر را بی‌تأثیر بر درخواست‌های اکران در نوروز نمی‌داند.

 

تهیه‌کننده فیلم منتخب مردمی توضیح داد: هر صاحب اثری در سینما به زعم خودش درباره اکران فیلم در ایام نوروز تحلیل ارائه می‌دهد اما همه تحلیل‌ها یک نتیجه را در بردارد و آن هم بازگشت سرمایه است. اما واقعیت این است که نمایش فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر باعث دیده شدن آثار توسط طیف‌های مختلف می‌شود و همین دیده شدن‌ها خود به خود فضای تبلیغاتی مناسبی برای آثار به وجود می‌آورد که در این فضا هر تهیه‌کننده‌ای دوست دارد فیلم‌اش دیده شود و به نفع بازگشت سرمایه در ایام نوروز اکران بگیرد.

 

اما ساداتیان سیستم نظارت دولت برای تنظیم بازار سینما را مؤثر در سهم برداشتن هریک از صاحبان فیلم‌های خوب در اکران‌های نوروزی می‌داند و در توضیح این مطلب چنین بیان می‌کند: معمولاً در اکران نوروزی ۷ فیلم قدرتمند متقاضی نمایش هستند که تجربه نشان داده هریک از آنها با یکدیگر هم پوشانی دارند و به اصطلاح یکدیگر را می‌خورند. اما سؤال این است در این میان سیستم نظارتی دولت برای تنظیم بازار کجاست؟ به این معنی که سالی ۱۰۰ فیلم تولید می‌شود ولی از این تعداد چند فیلم امکان پرفروش شدن و جذب مخاطب را دارند و چند فیلم به جان گرفتن بازار سینما کمک می‌کنند؟ سیستم نظارتی دولت برای چیدمان درست فیلم‌ها چیست و اساساً چه پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد؟ همان‌طور که گفتم در کنار همه سیاستگذاری‌هایی که باید اعمال شود ظرفیت‌های نمایش فیلم‌ها جای خودش را دارد و معتقدم اساساً ظرفیت اکران در سینمای ایران با توجه به سالن‌های موجود کافی نیست.

 

مخاطب و اشتیاق تماشای فیلم‌های آلترناتیو

علیرضا معتمدی منتقد سینما که اکران نخستین فیلم خود با نام «رضا» را در ایام نوروز در گروه سینمایی «هنر و تجربه» تجربه می‌کند، معتقد است اهمیت اکران نوروزی از این جهت است که مردم فراغت بیشتری برای سینما آمدن و سرگرم شدن دارند و این موضوع اهمیت شگفت‌آوری برای سینمای ایران به شمار می‌رود و هر اندازه که تنوع آثار بیشتر باشد دیده شدن آثار توسط مخاطب بیشتر خواهد شد.

 

اکران فیلم «رضا» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در ایام نوروز در حالی است که اساساً هیچگاه پاسخ روشنی درباره سهم اکران فیلم‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» در ایام نوروز داده نشده است این در حالی است که اگر فیلم‌های هنر و تجربه بدرستی و با تبلیغات مناسب به چرخه اکران نوروزی بپیوندد تنوع را بیشتر می‌کند و توجه به این بخش مهم از سینمای ایران قطعاً مخاطب‌های خود را در نوروز نیز به همراه دارد.

 

معتمدی هم ضمن تأیید این مطلب بیان کرد: زمانی که می‌خواستم برای اکران فیلم تصمیم بگیرم خیلی‌ها به من گفتند که اکران «رضا» را به زمان دیگری غیر از ایام نوروز موکول کنم ولی من مخالفت کردم چون معتقدم مردم هر انداره که مشغول ایام نوروز و تعطیلات عید باشند باز هم مخاطب فیلم‌های هنر و تجربه وجود دارد و برای تماشای فیلم‌های آلترناتیو به سینما می‌آیند و در نهایت مخاطب خودش را خواهد داشت.

 

سیستم مدیریت سینما با «هنر و تجربه» دچار رودربایستی است

بی شک با صحبت‌های معتمدی این سؤال باید مطرح شود که اساساً سهم سینمای «هنر و تجربه» در چرخه سینمای ایران چیست؟ معتمدی در پاسخ به این پرسش گفت: سیستم مدیریت و نظارت بر پخش فیلم‌ها سال‌هاست در مواجهه با این گروه سینمایی که مخاطب قابل توجهی هم دارد دچار نوعی رودربایستی است. در واقع در یک رودربایستی با مخاطب فیلم‌های آلترناتیو ایران دست به حذف این گروه سینمایی نزده است. به همین دلیل فکر می‌کنم قائل بودن سهم نوروزی به معنای آنچه در چرخه سینمای ایران به معنای گردش سرمایه اتفاق می‌افتد تا اندازه‌ای محلی از بحث ندارد مگر اینکه با تغییرات در نوع نگرش این مهم رخ دهد.

 

معتمدی همچنین به غربال کردن فیلم‌ها و انتخاب برای اکران‌های خوب در طول سال اشاره کرد و گفت: همه ما می‌دانیم که متأسفانه در دل سینمای ایران جریانی وجود دارد که همیشه تعدادی از فیلم‌ها را غربال می‌کنند. بنابراین سهم همه فیلم‌های خوب از سفره سینمای ایران اندک است و طبیعتاً گردش مالی اندکی دارند و نمی‌خواهند اجازه دهند فیلم دیگری ورود پیدا کند به همین دلیل است که شاهد هستیم همین جریان موجود در سینمای ایران به همین سانس‌های محدود «هنر و تجربه» چشم دارند. این در حالی است که متأسفانه شاهد هستیم کمدی‌های سخیف و دست چندم سینمای ایران را احاطه کردند و به قیمت پایین آوردن سلیقه مردم اسم آن را سینمای پرفروش در سال می‌نامند. این در حالی است که نمایش فیلم‌هایی از این دست به معنای توان سینمای ایران نیست.

 

پیش از آغاز جشنواره فیلم فجر و در زمانی که آثار در حال ارسال به دفتر جشنواره بودند برخی از صاحبان فیلم اعلام کردند که فیلم‌های خود را به جشنواره فیلم فجر نمی‌دهند و ترجیح این است که آثارشان در فضای بیرون از جشنواره اکران شود که به نظر می‌رسد این موضوع به نوعی استفاده از فضای تبلیغاتی جشنواره برای نفی این رویداد سینمایی است.

 

ساداتیان اما نظر دیگری دارد و معتقد است این موضوع برای فیلم‌های کمدی صدق می‌کند و در تشریح نقطه‌نظر خود گفت: واقعیت این است به خاطر نوع نگاه و ممیزی‌هایی که در جشنواره فیلم فجر وجود دارد این نگرانی نزد صاحبان آثار وجود دارد که موقعیت فیلم متزلزل می‌شود. در واقع راه فرار برای نیفتادن در چرخه ممیزی است که این ترجیح به وجود می‌آید برخی از صاحبان فیلم آثار خود را در جشنواره نمایش ندهند.

 

پریسا ساسانی

 

iran-newspaper.com
  • 19
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش