جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۴۰۵۵۹۰
رادیو و تلویزیون

دبیر جشنواره کودک:

ایرج طهماسب و حمید جبلی و مرضیه برومند در حوزه کودک پایداری کردند

اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون,علیرضا رضا داد
مناظره اکبر نبوی و علیرضا رضاداد با محوریت جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در برنامه «چشم شب روشن» روی آنتن رفت.

به گزارش  خبرآنلاین، شامگاه چهارشنبه ۲۱ تیر، مناظره اکبر نبوی، مجری کارشناس بخش سینمایی «چشم شب روشن» با علیرضا رضا داد، دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در راستای موضوعاتی حول محور این جشنواره انجام شد.

 

زمانی یک امپراتوری به نام سینمای کودک داشتیم

نبوی در ابتدا با اشاره به اینکه فیلم‌های کودک و نوجوان ارزش و اهمیت زیادی دارند، عنوان کرد: «در این زمینه خلاء و کمبود زیادی داریم و اختصاص دادن تنها یک برنامه به مبحث سینمای کودک و نوجوان بسیار کم است. روزگاری ما در سینمای کشورمان یک امپراتوری به نام سینمای کودک داشتیم که بر قله‌های بسیار ارزشمندی از خلاقیت و جذابیت بوده و با تولید آثار بسیار با محتوایی در این زمینه روبه رو بوده‌ایم. به نوعی که سینمای کشور بخشی از اعتبار و آبرویش را از کاکل سینمای کودک و نوجوان وام می‌گرفت.»

 

رضاداد، دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم در تکمیل صحبت‌های نبوی گفت: «آنچه مهم است سینمای کودک و نوجوان است. جشنواره رویدادی حد فاصل تولید و پخش بوده و اصالت ندارد و اگرهم اصالتی پیدا می‌کند به این جهت است که در این رویداد آثاری برگزیده معرفی می‌شوند و مردم با این آثار آشنا می‌شوند.»

 

او در پاسخ به این سوال که روند چند سال گذشته تولیدات سینمای کودک و نوجوان را چگونه ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: «در دوره گذشته که سال ۹۴ در همدان برگزار شد به دلیل مشکلاتی که با اصفهان پیدا شده بود، جشنواره کودک و نوجوان همدان به فیلم‌های نوجوان معطوف شد. پس در نتیجه آثار کودک به نمایش درنیامد و همین که این آثار به نمایش در نیامد می‌شد ارزیابی کرد که جشنواره در چارچوب فیلم‌های نوجوان از رونق کودکانه خودش برخوردار نشود. به نظر من زحمات شما و دیگر دوستان ما که عضو شورای سیاست‌گذاری بودند، امسال خیلی خوب تا آن حدی که انتظار می‌رفت نتیجه داد.»

 

شورای سیاست‌گذاری جشنواره می‌خواهد فیلم بی مخاطب تولید نشود

این مدیر سینمایی ادامه داد: «فکر می‌کنم شما دو اولویت در شورای سیاست گذاری داشتید یکی اینکه فیلم بی‌مخاطب تولید نشود و من همانطور که در برنامه‌های دیگر گفتم تلاش شورای سیاست گذاری برای پخش نشدن بعضی فیلم‌ها ارزشمندتر و قابل ارزیابی است و چیزی است که دیده نمی‌شود.»

 

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرصت سینمای کودک را بسیار محدود دانست و بیان کرد: «امکان دارد در سال بیش از ۱۰ فیلم تولید نشود و اگر بخشی از این فیلم‌ها کم مخاطب یا صرفا بیان دلبستگی‌های شخصی باشد، آن موقع بچه‌های کشور ما از تولید ایرانی کمتر بهره‌مند می‌شوند.

 

او تأکید کرد: «درباره آنچه که تولید شده با توجه به استقبال مردم معلوم است که مسیر به درستی آغاز شده و تلاش می‌شود آنچه که قرار است تولید شود مورد استفاده مردم باشد.»

 

۷۹ سانس فوق العاده در جشنواره داشتیم

رضاداد در خصوص استقبال مردم از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: «ما در طول یک هفته برگزاری جشنواره ۷۹ سانس فوق العاده داشتیم و بعضی از این سانس‌ها تا ساعت سه بامداد طول کشید و شور و حالی در چهار باغ اصفهان بود که ازنظر خود مردم اصفهان وصف ناشدنی و بی‌سابقه بود. در این راستا فعالان مستمر سینمای کودک مانند مرضیه برومند و فرشته طائر پور نیز این فضا را بی‌سابقه تلقی کردند.»

 

تهیه کننده اجرایی فیلم «محمد رسول الله» در ادامه بیان کرد: «ما داریم در مسیر اصلی قرار می‌گیریم و البته تا رسیدن به آرمان‌مان فاصله زیادی داریم و از دیدگاه من هم نه می‌توان به دهه ۶۰ برگشت و نه باید برگردیم.»

 

نسل جوان مثل سینمای بزرگسال در سینمای کودک و نوجوان هم خودنمایی می کند

مشاور عالی سازمان سینمایی با بهره‌گیری از این جمله که «در دهه ۶۰ بیشتر بچه‌های کوچک داشتیم و حالا همه بچه‌های ما بزرگ شده‌اند و برای همین ما با سن بچه‌های‌مان بزرگ شدیم و به سینمای بزرگسال رفتیم» گفت: «نسل جوان همانطور که در سینما دارد خود نمایی می‌کند در حوزه کودک و نوجوان نیز خود نمایی می‌کند. امسال تقریبا فیلم‌هایی که مورد استقبال مردم قرار گرفت چه در حوزه  کودک و چه در حوزه نوجوان مربوط به کارگردان‌های نسل جوان بود که فیلم‌های اول و دوم آنها به نمایش درآمده بود.»

 

رضاداد با اشاره به اینکه استقبال مردم تاییدی بر خوب برگزار شدن جشنواره نیست، عنوان کرد: «کودکان و نوجوانان ما نیاز زیادی به آثار سینمایی در این زمینه دارند. به دلیل همزمانی محرم و صفر با ماه مهر که زمان اصلی برگزاری این جشنواره بود؛ امسال این جشنواره را برای اولین بار در تابستان برگزار کردیم که این اتفاق برای من نگران کننده بود چرا که سال‌های گذشته بچه‌ها از طریق مدارس سازماندهی می‌شدند و تغییر این عادت کمی سخت بود.»

 

برگزاری جشنواره در تابستان نگران کننده بود اما نتیجه داد

او ادامه داد: «بر خلاف نظر ما استقبال زیادی از جشنواره شد و خانواده‌های زیادی همراه با بچه‌ها آمدند و من گفتم اگر این زمان بهتر است پس باید فکر کنیم که جشنواره را در همین تابستان برگزار کنیم و خود این جابجایی زمان باعث شد تا دوستی بین کودک و نوجوان و خانواده آنها ایجاد شود که باهم به سینما بیایند. این اتفاق همان رویای دهه ۶۰ یک مخاطب کودک و نوجوان یعنی سه بلیط است و به جهت رونق اقتصادی یک زمینه خیلی خوبی را برای ما ایجاد می‌کند.»

 

این مسئول سینمایی گفت: «برگزاری این جشنواره بیانگر آن بود که اولا مسیر درستی آغاز شده که امیدوارم تا چهار سال آینده این دولت، ما به آن رونقی که باید در سینمای کودک و نوجوان برسیم، دست یابیم و ثانیا به جهت اُخت گرفتن بچه‌ها با تکنولوژی‌هایی همچون موبایل و تبلت و .... گمان می‌کنیم که آنها دیگر دلبسته این جشنواره و این رویداد نیستند در حالی که بچه‌ها به یکدیگر نزدیک هستند.»

 

زنگ سینما سال‌هاست در مدارس فراموش شده

او افزود: «به نظر من زمینه‌های گوناگونی برای کار در حوزه سینمای کودک و نوجوان وجود دارد و این مسئولیت همه فیلمسازها را سنگین‌تر می‌کند. چون بچه‌ها منتظر فیلمی با دغدغه‌های امروزشان هستند. جشنواره کودک و نوجوان مسئولیت متولیان تعلیم و تربیت مانند آموزش و پرورش را سنگین کرد. ضمن اینکه این نکته حائز اهمیت است که زنگ سینما سال‌هاست در مدارس فراموش شده و اگر زنگ سینما نباشد بچه ها با این رویداد و فعالیت اجتماعی چه می‌کنند؟»

 

جریان انیمیشن در کشور باید جدی گرفته شود

او تبیین کرد: «ما در این جشنواره به یک نقطه قوت پی بردیم و آن اینکه انیمیشن در حال رشد است که این آثار توسط بچه‌های جوان و خلاق و متکی به سرمایه‌های کم شخصی دارد ایجاد می‌شود، می‌توان به عنوان مثال گفت امسال هفت فیلم سینمایی داشتیم و یک تا دو فیلم آنها برای موسسات بودند و مابقی آثار ما متعلق به بخش خصوصی بودند که با حمایت بسیار اندک و یا بی‌حمایت ساخته بودند و به همین جهت جریان انیمیشن در کشور باید جدی گرفته شود و همین طور که ما داریم در حوزه‌های دیگر رشد می‌کنیم، ظرفیت‌های خود را شناسایی کنیم.»

 

با رونق گرفتن سینمای بزرگسال با عدم مطالبه سینمای کودک روبروییم

او در تکمیل صحبت‌هایش گفت: «دومین مشکل فیلم کودک بحث اکران است که به جهت رونق گرفتن سینمای بزرگسال ما با عدم مطالبه روبرو شده‌ایم زیرا بچه‌ها زمان مطالبه ندارند و والدین نیز مطالبه آنها را فریاد نمی‌زنند. پس ما باید ظرفیتی را نه به شکل گلخانه‌ای بلکه به شکل حیات طبیعی سینما کودک و نوجوان به همراه راهکارهای آن پیدا کنیم.»

 

برگزاری جلسه با شورای صنفی نمایش برای اکران بهتر فیلم‌های کودک

رضا داد توضیح داد: «هفته دیگر ما با شورای صنفی نمایش جلسه‌ای داریم ببینیم چه کار باید بکنیم برای اینکه ما حدود ۱۰ فیلم داریم که دست کم هشت تا از این فیلم‌ها می‌توانند سطح ارتباط گسترده‌ای با مخاطب داشته باشند و فیلم‌های «بیست و یک روز بعد» آقای خردمندان و فیلم «قهرمانان کوچک» که جایزه بهترین فیلم را گرفت در جدول اکران هستند.»

 

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان از افرادی چون کیومرث پوراحمد، ابوالحسن داودی و کامپوزیا پرتوی و محمد رضا هنرمند به عنوان کسانی که به لحاظ ویژگی شخصی نیز هنوز کودکانه بودن در وجودشان هست و سرمایه‌های سینمای کودک هستند یاد و تاکید کرد: «فرمول‌های سینمای کودک و نوجوان باید در حوزه نمایش جدی‌تر گرفته شود.»

 

سینمای کودک با خانواده تعریف می‌شود

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان یادآور شد: «باید این نوع سینما را با خانواده تعریف کرد یعنی آثاری بسازیم که بچه‌ها با خانواده‌ها هم ببینند و هم گفت‌وگو کنند که این خیلی مهم است و به الگوی دهه ۶۰ نزدیک است چرا که در آثاری چون (گلنار، گربه آوازه خوان، جیب برها به بهشت نمی روند) می‌بینیم که پدرو مادر ها از این آثار خاطره دارند.»

 

او ادامه داد: «در این جشنواره سعی کردیم در نشست‌های پرسش و پاسخ ما صرفا خبرنگاران سینمایی حاضر نباشند و ۵۰ نفر از دانشجویان این رشته‌ها با فیلمسازان از منظر تخصص‌های خود گفت‌وگو می‌کردند که با توجه به نتیجه حاصل از این نشست‌ها متوجه شدیم مسئله سینمای کودک و نوجوان فقط یک مسئله سینمایی نیست بلکه مسائل جامعه شناسی، روانشناسی و آینده پژوهی را هم در برمی‌گیرد.»

 

ایرج طهماسب و حمید جبلی و مرضیه برومند در حوزه کودک پایداری کردند

او در رابطه با مسئله تشخص و جایگاه سینماگر کودک و نوجوان گفت: «آنهایی که پایداری کردند و از این حوزه خارج نشدند اعتبار و منزلت اجتماعی را هم دارند و هم پیدا کردند که از جمله آنها می‌توان از ایرج طهماسب و حمید جبلی و مرضیه برومند نام برد.»

 

رضاداد بیان کرد: «یکی از کارهای دیگری که در زمان برگزاری جشنواره کودک و نوجوان با دوستان صحبت کردیم این بود که بتوانیم یک تشکل اجتماعی از فعالان سینمای کودک و نوجوان و کسانی که دلمشغولی رشد سینمای کودک و نوجوان را دارند ایجاد کنیم تا آنها آسیب‌ها را پیدا کنند.»

 

او در ادامه گفت: «فعالان سینمای کودک و نوجوان باید گفت‌وگوی مستمر با هم داشته باشند و نقاط ضعف و قوت کار خود و همکارانشان را مورد بررسی قرار دهند. در ضمن باید فرصت گفت‌وگو بین متولیان تعلیم وتربیت کشور، متولیان سینما، فعالان سینمای کودکان و نوجوان و کسانی که نسبتی با سینمای کودک و نوجوان دارند به عنوان یک جریان اجتماعی انجام شود و تمام فیلمسازان درپی چنین اتفاقی هستند.»

 

رضا داد در پاسخ به سوال نبوی در رابطه با متن و داستان فیلنامه‌های سینمای کودک و نوجوان که آن را رکن اصلی این سینما دانست، گفت: «امسال با ورود ۳۳۵ فیلمنامه به این جشنواره در رشته‌های تالیفی، اقتباسی، اندیشه‌های نو و حرفه‌ای مجموعا جوایزی اهدا شد که بر مبنای گزارش داوران جرقه‌هایی در این زمینه زده شده است و بنا بر درخواست من قرار شد آنچه که از میان فیلمنامه‌ها قابل تولید است کتاب کنند و در اختیار تهیه کنندگان قرار بگیرد.»

 

اصفهان قطب سینمای کودک و نوجوان می شود

علیرضا رضا داد در پایان خاطر نشان کرد: «این دبیر خانه یکسری فعالیت‌ها را غیر جشنواره انجام می‌دهد مانند ۴۰ فیلم کوتاه در ایام جشنواره توسط ۴۰ فیلمساز اصفهانی افتتاح شد که تا آبانماه تولید آن تمام می‌شود و به سمت این می‌رویم که اصفهان قطب سینمای کودک و نوجوان بشود.»

 

 

 

 

 

  • 14
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
زهرا گونش بیوگرافی زهرا گونش؛ والیبالیست میلیونر ترکی

چکیده بیوگرافی زهرا گونش

نام کامل: زهرا گونش

تاریخ تولد: ۷ جولای ۱۹۹۹

محل تولد: استانبول، ترکیه

حرفه: والیبالیست

پست: پاسور و دفاع میانی

قد: ۱ متر و ۹۷ سانتی متر

ادامه
سوگل خلیق بیوگرافی سوگل خلیق بازیگر جوان سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱۶ آبان ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

آغاز فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

ادامه
شیگرو میاموتو سفری به دنیای بازی های ویدیویی با شیگرو میاموتو

تاریخ تولد: ۱۶ نوامبر ۱۹۵۲

محل تولد: سونوبه، کیوتو، ژاپن 

ملیت: ژاپنی

حرفه: طراح بازی های کامپیوتری و نینتندو 

تحصیلات: کالج هنر کانازاوا

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش