پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۰:۰۵ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۰۸۰۷۶۰
مدیریت فرهنگی

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی انتخاب شد/فرزند صفار هرندی، وزیر ارشاد احمدی‌نژاد هم پست گرفت

مدیران جدید,مدیرکل مطبوعات
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی ایمان شمسایی را به عنوان مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی منصوب کرد.

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به ایمان شمسایی آمده است: نظر به سوابق فرهنگی و تجربیات ارزشمند جناب­‌عالی  در حوزه رسانه و  بنا به پیشنهاد معاون محترم امور مطبوعاتی و اطلاع ­رسانی به موجب این حکم به سمت «مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری ­های داخلی» منصوب می ­شوید.

«امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره­ گیری از ظرفیت­ اصحاب  رسانه و نیروی انسانی متعهد و انقلابی، در زمینه گسترش فعالیت­ های مطبوعاتی، نظارت بر فعالیت­ های مطبوعات و خبرگزاری ­ها و پایگاه ­های اطلاع­ رسانی الکترونیک، حمایت از تشکل ­های صنفی در حوزه مطبوعات و تأمین آزادی ­های مصرح در قانون مطبوعات و  انجام بهینه شرح وظایف و مأموریت ­های اداره کل موفق و مؤید باشید.

مدیران جدید,مدیرکل مطبوعات

مزید توفیق جناب عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظل  توجهات حضرت ولی­عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت اللّه العظمی امام خامنه ‌ای(مدظله العالی) از خداوند منان خواستارم».

از جمله سوابق اجرایی ایمان شمسایی می توان به مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس و مدیرمسئول روزنامه قدس وابسته به آستان قدس رضوی، قائم مقام و سردبیر خبرگزاری مهر، عضو هیات مدیره موسسه مطبوعاتی ایران، مشاور رییس و دبیر کمیته اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد.

پیش از این احسان الله حجتی عهده دار این مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

با حکم «دادمان»، فرزند صفار هرندی مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری شد

در مراسمی که روز یکشنبه (۹ آبان‌ماه) با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران بخش‌های گوناگون حوزه هنری در حوزه هنری برگزار شد، سجاد صفارهرندی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی شد.

مدیران جدید,مدیرکل مطبوعات

سجاد صفارهرندی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی و از وحید یامین‌پور نیز در مراسمی قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در مراسمی که روز یکشنبه (۹ آبان‌ماه) با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران بخش‌های گوناگون حوزه هنری در حوزه هنری برگزار شد، سجاد صفارهرندی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی شد.

رئیس حوزه هنری در این نشست گفت: وحید یامین‌پور، عضوی از خانواده حوزه هنری است و رفتن ایشان از حوزه هنری تنها بر اساس تعینات اداری است. همچنین خیرمقدم و آرزوی موفقیت برای سجاد صفارهرندی در مسئولیت جدید داریم.

محمدمهدی دادمان افزود: امید است تا همه حوزه هنری همانند پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی بستری باشد برای جوانه زدن و رشد کردن نهال‌هایی که هسته‌های معرفتی، فرهنگی و هنری را شکل دهد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: در روزگاری که فرصت‌ها و ظرفیت‌های به دست‌آمده در جمهوری اسلامی دچار ساختارزدگی شده است، وجود پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در حوزه هنری که به دور از هرگونه ساختارزدگی به خوبی شکل گرفته و به کار خود ادامه می‌دهد، موجب دلگرمی است؛ چرا که پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی دارای جوشش از درون، هویت جمعی، سنت فکری و فرهنگی مختص به خود و استقلال هویتی دارد. در چنین شرایطی بهتر است تا یکی از افراد همین جمع مسئولیت ادامه مدیریت پژوهشکده را به عهده بگیرد که چنین هم شده است.

دادمان در پایان سخنانش گفت: دکتر سجاد صفارهرندی واجد شرایط علمی و عملی و روشن‌بینی و روشنفکری انقلابی است که ان‌شاءالله در کنار دیگر دوستان در پژوهشکده رویدادهای خوبی را رقم بزنند.

سجاد صفارهرندی، مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: حضور یامین‌پور در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی جدای از همه دستاوردهای ساختاری و حقوقی و همه ثمرات ایشان برای پژوهشکده و همچنین شخصیت محبوب ایشان در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، مایه فخر و زینت نه تنها برای پژوهشکده بلکه برای همه حوزه هنری بوده و هست. به همین دلیل عدم حضور ایشان به عنوان مدیر در پژوهشکده خسارتی برای حوزه هنری است و باید برای تدارک این خسارت تلاش کرد و البته روی یاری یامین‌پور برای ادامه کار پژوهشکده حساب می‌کنیم.

او در پایان گفت: پژوهشکده نقطه اتصال حوزه هنری با فضای آکادمیک است. مسئله فرهنگ و هنر انقلاب در عین این‌که فرایندهای جوشش خود را از متن جریان هنر دارد، اما اگر آن صورت‌بندی نظری خود را پیدا نکند و تعین نظری را جست‌وجو نکند و نیابد، آن چرخه مورد نظر ابتر می‌ماند. جایگاه پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برقراری پیوند میان عرصه هنر انقلاب با قلمرو اندیشه، نظر و علوم انسانی است. همچنین مسیری که پژوهشکده در این سال‌های طی کرده‌ در راستای همین اهداف بوده است. امید است این مسیر به یاری دیگر دوستان ادامه داشته باشد.

وحید یامین‌پور نیز در سخنانی کوتاه اظهار کرد: سپردن سکان مدیریت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به سجاد صفارهرندی بهترین نوع بدرقه برای من است چرا که خیالم از ادامه فعالیت‌های پژوهشکده در مسیری که گام برداشته با حضور صفارهرندی آسوده است. پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گنجینه‌ای است که در جان همه همکاران ما وجود داشت. هر آن‌چه تاکنون در پژوهشکده رخ داده به‌خاطر وجود دوستان نخبه انقلابی، دغدغه‌مند و به دور از ریا در آن بوده است. پژوهشکده دارای برخی ویژگی‌های بهشتی است و امید است که این ویژگی‌ها را حفظ کند.

او در پایان با اشاره به این‌که ارتباطات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با حوزه هنری هم‌اکنون در بهترین شرایط خود است، گفت: حوزه هنری دارای فضایی است که به اندوخته‌های معرفتی ما می‌افزاید و من قدردان و شکرگزار این موهبت هستم.

بر اساس این گزارش، وحید یامین‌پور از سال ۹۳ مدیریت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری را بر عهده داشت و هم‌اکنون به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان منصوب شده است. سجاد صفارهرندی هم که به تازگی مدیریت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی را بر عهده گرفته، دارای دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی است و پیش‌تر مدیرگروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی بوده است.

  • 19
  • 3
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
پاوان افسر بیوگرافی پاوان افسر بازیگر تازه کار سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: ۲۷ تیر ۱۳۶۳ 

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر 

آغاز فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

تحصیلات: لیسانس رشته ی مدیریت بازرگانی

ادامه
امین پیل علی بیوگرافی امین پیل علی بازیکن تازه نفس فوتبال ایران

تاریخ تولد: ۱۷ دی ۱۳۸۱

محل تولد: گیلان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک

تیم: تیم ملی فوتبال ایران

شماره پیراهن: ۱۵

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش