دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۴۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۳۰۰۹۵۴
فیلم و سینمای ایران

عملی شدن وعده انتخاباتی رئیس سازمان سینمایی:

 فیلم‌های مشکل‌دار و بلاتکلیف؛ از برزخ تا بهشت!

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران,فیلم های مشکل دار

کاناپه، خانه پدری، خانه دختر، رستاخیز، میهمانی کامی، آشغال‌های دوست‌داشتنی و... در انتظار بازبینی هستند در تب و تاب انتخابات و در شلوغی و هیجان کم‌سابقه آن روزها، آنچه در کنار حمایت بی‌قید و شرط هنرمندان و سینماگران از ریاست‌جمهوری حسن روحانی به چشم می‌خورد، مطالبات تقریبا همگانی سینماگران درباره روشن شدن تکلیف فیلم‌هایی بود که به هر دلیل ممکن از چرخه اکران بازمانده بودند. سازندگان و صاحبان این فیلم‌های بلاتکلیف که طیف گوناگونی را از احمدرضا درویش با گرایش‌های اصلاح‌طلبانه، ابراهیم حاتمی‌کیای اصولگرا، کیانوش عیاری متعلق به سینمای اجتماعی روشنفکرانه و جوان‌تر‌هایی چون محسن امیریوسفی و رضا درمیشیان و... را شامل می‌شود، در روزهای انتخابات از رئیس‌جمهوری آینده درخواست داشتند تا با روشن کردن تکلیف فیلم‌های در محاق مانده‌شان، آنان را در ادامه مسیر طبیعی حرفه‌ای‌شان یاری کند. شاید بشود گفت تحت‌تأثیر فضای پرتب و تاب آن روزها بود که محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی قول داد فیلم‌های به‌اصطلاح توقیفی را از برزخ بیرون بیاورد. بیرون آوردن فیلم‌ها از برزخ هم به این معنا بود که یا فیلم‌ها اصلاح و قابل نمایش خواهند شد یا لااقل تکلیف‌شان یک‌سره شده و مُهر توقیف رسمی روی پیشانی آنها خواهد خورد. قول حیدریان جز این نبود. قولی که با وجود شناختی که از حیدریان وجود داشت.

 

 چنین به نظر می‌آمد که در هیجان انتخابات به زبان آمده و به احتمال زیاد در شلوغی روزهای پیش رو فراموش خواهد شد و سازمان سینمایی به این سادگی‌ها نخواهد توانست راه حلی برای نمایش آن فیلم‌ها پیدا کند، اما ظاهرا محمدمهدی حیدریان در ادامه خوش‌قولی‌هایش این مطالبه مهم سینماگران و وعده خود را از یاد نبرده است؛ چنان‌که روز گذشته حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از دستور حیدریان برای پیگیری این مهم و تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بازبینی این آثار خبر داد.

 

سینمای ایران فیلم توقیفی یا بلاتکلیف کم ندارد. به همین نسبت سازمان سینمایی دولت یازدهم نیز با این قضیه کم مواجه نبوده و کم مورد سوال قرار نگرفته است. می‌توان گفت تعداد فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته شده و سازمان سینمایی در چهار‌سال دولت یازدهم نتوانسته تکلیف آنها را مشخص کند، کم نیست. کاناپه آخرین ساخته کیانوش عیاری و خانه پدری که پیش از آن تولید شده در این لیست هستند. از عبدالرضا کاهانی نیز که جزو باتجربه‌ترین کارگردانان در زمینه توقیف و بلاتکلیفی است ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا در این لیست وجود دارد که حرف‌های ضد و نقیضی درباره آن منتشر شده است. آخرین‌باری که نام این فیلم در این زمینه در رسانه‌ها درج شد، زمان انتشار توییت اعتراضی عبدالرضا کاهانى به عدم صدور مجوز به دو فیلم آخرش بود: فیلم‌هاى وقت داریم حالا و ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا در دولت امید اکران نشدند، اما امید بذر هویت ماست. ظاهرا پس از ارسال فیلم به شورای پروانه نمایش اخبار ضد و نقیضی در رابطه با پروانه فیلم منتشر شد که حکایت از سنگ‌اندازی این شورا در اکران این فیلم داشت و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد چرایی صادر نشدن مجوز این فیلم در فضای سینما مطرح شد. اما محمدحسین لطیفی از اعضای شورای پروانه نمایش در نخستین مصاحبه خود پیرامون این فیلم گفت: ارادتمند نازنین، بهاره، تینا ساخته عبدالرضا کاهانی امکان اصلاح ندارد و بنابراین مجوز نمایش نخواهد گرفت. لطیفی مدعی شده بود نظر جمعی این شورا این بوده که کل چیزی که در فیلم است یعنی سوژه فیلم از ابتدا تا پایان مشکل دارد و همه اعضا بر این عقیده بوده‌اند که پروانه نمایش صادر نشود.

 

 محسن امیریوسفی نیز اصرار دارد تکلیف آشغال‌های دوست‌داشتنی‌اش روشن شود. وضع این فیلم واقعا تعجب‌آور و به تعبیر خود این کارگردان طنزآمیز شده و در این سال‌ها کسی حاضر به بازبینی این فیلم و اعلام نظر قطعی‌اش درباره آن نشده است. می‌توان به این سیاهه اضافه کرد وضع رستاخیز احمدرضا درویش را که این نیز از آن اتفاقات تأسف‌برانگیز در کارنامه سازمان سینمایی است که این سازمان بی‌ این‌که خود مشکل چندانی با این فیلم داشته باشد، مقابل عمل انجام‌شده‌ای قرار گرفته و در این چند‌ سال اخیر عاجز از حل کردن مشکل این فیلم بوده است. درباره رستاخیز باید گفت که این فیلم پروانه نمایش دارد و حتی به مدت یک‌ روز اکران عمومی را نیز تجربه کرده، اما گروه‌هایی با تجمع مقابل سینماها، سازمان سینمایی را وادار به پایین کشیدن فیلم از روی پرده کرده‌اند و سنگی در چاهی انداخته و کشمکشی را آغاز کرده‌اند که هنوز که هنوز است به نتیجه نرسیده و همچنان تلاش برای رفع مشکل فیلم ادامه دارد. از فیلم‌های دیگر فهرست بلاتکلیف‌ها می‌توان به عصبانی نیستم رضا درمیشیان و خانه دختر شهرام شاه‌حسینی اشاره کرد که هر دوی این فیلم‌ها در زمان نمایش جشنواره‌ای درعین این‌که توانستند نظر منتقدان را به خود جلب کنند، اما در ادامه در آتش سوءتفاهم‌های ایجاد شده سوختند و از آن پس دیگر رنگ پرده را ندیدند. علی احمدزاده نیز که همین چند وقت پیش اعلام شد فیلم مادر قلب‌اتمی‌اش پس از چهارسال پروانه نمایش گرفته، مهمونی کامی و پدیده را - که چهره‌های محبوبی نیز در آن حضور دارند - در فهرست بلاتکلیف‌ها دارد. فیلم‌هایی که به معنای واقعی کلمه بلاتکلیف هستند؛ نه خبری از بازبینی این فیلم‌ها منتشر و نه حتی اظهارنظری در این‌باره شنیده شده است.

 

در تلاش برای سر و سامان دادن به این اوضاع بلبشو است که روابط‌عمومی سازمان سینمایی گزارش می‌دهد در پی اظهارنظر محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی در روزهای انتخابات مبنی بر امکان بازبینی مجدد تعدادی از فیلم‌های بدون پروانه نمایش و مشکل‌دار، کمیته ویژه‌ای جهت این امر تشکیل شده است. در گزارش روابط‌عمومی سازمان سینمایی از قول حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی آمده است: رئیس محترم سازمان سینمایی چندی قبل درخصوص بازبینی مجدد تعدادی از فیلم‌های بدون پروانه نمایش و مشکل‌دار صحبت کردند که در پی این موضوع و دستور ایشان به معاونت نظارت و ارزشیابی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای با حضور سینماگران و صاحب‌نظران فرهنگی؛ این کمیته تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است. ایل‌بیگی درباره روند کار این کمیته ویژه نیز این‌طور توضیح داده است: این کمیته درحال بررسی فیلم‌‌های مختلف است تا بتوانیم به مرور فیلم‌هایی را که مشکل داشتند بازبینی و راهکاری پیدا کنیم، برای رفع مشکلشان و فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم درخصوص فیلم‌هایی که توسط این کمیته بازبینی شده و گفت‌وگوهایی که حتما با خود دست‌اندرکاران فیلم‌ها خواهد شد، گزارش کاملی بدهیم و جزییات را اعلام کنیم. ایل‌بیگی صحبت‌هایش را با این اظهارنظر به پایان برده: از آن‌جا که این فیلم‌ها محصول فرهنگی هنری هستند و محصول فرهنگی هنری هم باید شرایط عرضه آن فراهم شود، تلاش این کمیته این است که راه‌‌حلی را برای رفع مشکلات فیلم‌ها پیدا کند.

 

کیانوش عیاری : مشکل فیلم‌های توقیفی باید حل شود

در این دولت جدید مهمترین موضوعی که رئیس‌جمهوری منتخب باید به آن توجه داشته باشد٬ فیلم‌های توقیفی است که تا به امروز بنا بر شرایطی فرصت نمایش پیدا نکرده‌اند. باید به اهمیت موضوع این فیلم‌ها توجه شود و شرایط برای این‌گونه فیلم‌ها و سازندگان چنین آثاری بهبود پیدا کند. اما این تنها کاری نیست که دولت باید در زمینه سینما به انجام برساند. بعد از رفع توقیف این فیلم‌ها٬ دولت باید به فکر مسائل بنیادی سینما و موضوعات زیربنایی آن باشد. مثل موضوع بیمه٬ حمایت و پشتیبانی از سینمای مستقل و به‌خصوص سینماگران جوان که بتوانند به راحتی فیلم بسازند. اما مهمترین موضوع تعیین تکلیف تعدادی فیلم است که دو عدد از آنها متعلق به خود من است. دولت باید بداند فیلم در صورتی که به نمایش درنیاید، انگار که کار فیلمساز پایان نیافته است. این هم از نظر خلاقیت هنرمندانه و هم بازگشت مالی یک فیلم برای آغاز فیلم بعدی آن فیلمساز صادق است. به‌هرحال باز تکرار می‌کنم پراهمیت‌ترین کار این است که اطمینان به دولت از سوی سینماگران نسبت به قبل بیشتر شود. سینماگرانی که در این انتخابات اخیر نشان دادند به‌رغم تمام بی‌مهری‌هایی که در این سال‌ها دیده‌اند، وجودشان مالامال از عشق و مهر این سرزمین است. مطمئن باشید اگر به سینما و معیشت سینماگران به خوبی توجه شود اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

 

محسن امیریوسفی: اگر کارم غیرقانونی است بگویند فیلم نساز

فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی حی و حاضر است، آماده هر نوع بازبینی؛ تا گفته شود که مشکل این فیلم چیست که این همه مدت باید بلاتکلیف بماند و نتواند رنگ پرده را ببیند. کاش دوستان می‌دانستند با رفتارهای غیرقانونی نمی‌توان جلوی فیلمی را گرفت. البته فیلم قبلی من نیز سابقه سال‌ها بلاتکلیفی دارد.  انگار تنها مشکل من این است که کارهایم قانونی است. من برای ساخت این فیلم پروانه ساخت گرفتم. همچنان که گفتم برای خواب تلخ ١٢‌سال صبر کردم که اکران شد، احتمالا باید برای آشغال‌های دوست‌داشتنی هم ١٢‌سال صبر کنم تا مجوز اکران بگیرد، اما دوست دارم بگویم اگر واقعا کارم غیرقانونی است بگویند فیلم نساز. آشغال‌های دوست‌داشتنی کاملا قانونی ساخته شده و نزدیک چهارسال است که امید به اندکی تدبیر و اعتدال دارم. خدا کند در این دولت جدید اندکی از وعده‌هایی که داده شده عملی شود. چند‌سال است که می‌گویم آشغال‌های دوست‌داشتنی فیلمی در جهت گفت‌وگو، وحدت ملی و پرهیز از فضای دوقطبی در جامعه است؛ چیزی که نیاز امروز جامعه ماست، ولی تنها پاسخی که از مدیران گرفتم، خانه‌نشین‌کردنم بود! آن‌ هم در بهترین سال‌های زندگی کاری‌ام. شاید همان ‌سال ٩٢ وقتی اجازه ندادند هیأت انتخاب جشنواره، این فیلم را ببیند، باید آن را به جشنواره‌های خارجی می‌دادم تا حداقل زحمات گروهی از بهترین عوامل سینمای ایران دیده می‌شد، هنوز نمی‌خواهم قبول کنم که اشتباه کرده‌ام!

 

 

 

 

 

shahrvand-newspaper.ir
  • 11
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
محمدرضا احمدی بیوگرافی محمدرضا احمدی؛ مجری و گزارشگری ورزشی تلویزیون

تاریخ تولد: ۵ دی ۱۳۶۱

محل تولد: تهران

حرفه: مجری تلویزیون

شروع فعالیت: سال ۱۳۸۲ تاکنون

تحصیلات: کارشناسی حسابداری و تحصیل در رشته مدیریت ورزشی 

ادامه
رضا داوودنژاد بیوگرافی مرحوم رضا داوودنژاد

تاریخ تولد: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر

شروع فعالیت: ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲

تحصیلات: دیپلم علوم انسانی

درگذشت: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

ادامه
احسان قربان زاده بیوگرافی احسان قربان زاده؛ خواننده تازه کار موسیقی پاپ ایران

محل زندگی: تهران 

ملیت: ایرانی

حرفه: خواننده

سبک: پاپ و سنتی ایرانی

ساز: تنبک، باغلاما و گیتار

ادامه
فرامرز اصلانی بیوگرافی فرامرز اصلانی از تحصیلات تا شروع کار هنری

تاریخ تولد: ۲۲ تیر ۱۳۳۳

تاریخ وفات : ۱ فروردین ۱۴۰۳ (۷۸ سال)

محل تولد: تهران 

حرفه: خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار 

ژانر: موسیقی پاپ ایرانی

سازها: گیتار

ادامه
عقیل بن ابی طالب زندگینامه عقیل بن ابی طالب؛ از صحابه پیامبر و امام علی (ع)

تاریخ تولد: ده سال بعد از عام الفیل

محل تولد: مکه

محل زندگی: مکه، مدینه

دلیل شهرت: صحابه و پسرعموی محمد

درکذشت: دوران حکومت معاویه، مدینه

مدفن: بقیع

ادامه
علیرضا مهمدی بیوگرافی علیرضا مهمدی؛ پدیده کشتی فرنگی ایران

تاریخ تولد: سال ۱۳۸۱ 

محل تولد: ایذه، خوزستان، ایران

حرفه: کشتی گیر فرندگی کار

وزن: ۸۲ کیلوگرم

شروع فعالیت: ۱۳۹۲ تاکنون

ادامه
حسن معجونی بیوگرافی حسن معجونی بازیگر کمدی سینمای و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حسن معجونی

نام کامل: محمد حسن معجونی

تاریخ تولد: ۲۸ دی ۱۳۴۷

محل تولد: زنجان، ایران

حرفه: بازیگر، کارگردان، طراح، مدرس دانشگاه

تحصیلات: رشتهٔ ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۵ تاکنون

ادامه
ابراهیم بن جعفر ابی طالب زندگینامه ابراهیم بن جعفر ابی طالب

نام پدر: جعفر بن ابی طالب

سن تقریبی: بیشتر از ۵۰ سال

نسبت های مشهور: برادر محمد بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر ابی طالبزندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

زندگینامه ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب

ابراهیم بن جعفر بن ابی طالب فرزند جعفر بن ابی طالب بوده است، برخی از افراد ایشان را همراه با محمد از نوه های جعفر می دانند که عمال بن زیاد وی را به شهادت رساند. برخی از منابع می گویند که ابراهیم و محمد هر دو از لشکر ابن زیاد فرار کرده بودند که بانویی در کوفه آنها را پناه می دهد، اما درنهایت سرشان توسط همسر این بانو که از یاران ابن زیاد بود از جدا شد و به شهادت رسیدند. 

ادامه
مریم طوسی بیوگرافی مریم طوسی؛ سریع ترین دختر ایران

تاریخ تولد: ۱۴ آذر ۱۳۶۷

محل تولد: تهران

حرفه: ورزشکار، دونده دوهای سرعت

تحصیلات: کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی

دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است که تا به حال در آثار فاخری مانند محیا، دلشکسته، شهرزاد و... به نقش آفرینی پرداخته است. این هنرمند در هر یک از هنرنمایی های خود دیالوگ های ماندگاری دارد که در ادامه این مقاله از سرپوش قصد داریم به بخشی از آنها اشاره کنیم. بیوگرافی کوتاه از شهاب حسینی سید شهاب الدین حسینی تنکابنی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تن کابنی است و تحصیلات عالیه خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه تهران برای مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. وی در سال ۱۳۷۳ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیرعلی است. فعالیت هنری شهاب حسینی با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو شروع شد. از جمله جوایز این هنرمند می توان به موارد زیر اشاره کرد: - او برای بازی در شمعی در باد (۱۳۸۲) و رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.  - حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. -  او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. - او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی؛ درباره شهاب حسینی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی فیلم سینمایی دلشکسته در نقش امیرعلی: - هر کی ریــش گـذاشت مسلمـــون نیـست، هـــرکی پیـشونیش رو داغ کـــرد، مــرد خــدا نیست. - تو همه ی اعتقادا اشتباه میشه. همیشه ام یه عده گرگن تو لباس میش! -  من بنده آن دمم که ساقی گوید یک جام دگر بگیر و من نتوانم - ما فردا میایم خواستگاری، دیگه نمی خوام خواهرم باشی می خوام نفسم باشی دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در فیلم دلشکسته سریال شهرزاد در نقش قباد: -شهرزاد نمی دونی بدون، من با تو چیزایی پیدا کردم که هیچوقت تو زندگیم نداشتم و نمی خوام از دستش بدم. - ما همه مهره های سوخته ایم که زیر دست بزرگ آقاییم. -  آره خب عمو جان حقیقت تلخه عموجان، شنیدنش همچین یه جاهایی از وجدان آدمو جز میده. -  میرم صاف وامیستم جلوی بزرگ آقا بش میگم بزرگ آقا من، زن من، خب؟! پا به ماهه! عین ۱۰-۱۲ ماهو میخوام بمونم ور دلش چی میگی شما؟ - قباد : فقط یه سوال، خیلی دلم می خواد جوابشو بدونم، تو هنوزم دلت باهاشه؟ شهرزاد : فراموشی زمان می بره، فقط فکر می کنم اگه من به هر دری زدم، و اونی نشد که می خواستم بشه، لابد قسمت خرافه نیست، هست واقعا - موقتیه این روزا شهرزاد، می گذره. این وسط تنها چیزی که مهمه اینه که من هنوز با همه ی وجودم دوست دارم. عاشقتم - قباد : سخته واسم دوری تو اینو بفهم، چطوری اینو بهت ثابت کنم؟ شهرزاد : دیر شده، برای ثابت کردنش خیلی خیلی دیر شده … حتی ملک جوانبخت هزار و یک شبم نبودی وگرنه من کم قصه و داستان به گوش تو نخوندم. عاشق بزدل عشقو هم زایل می کنه آقای قباد دیوانسالار -قباد : این کارو باهام نکن شهرزاد. اینطوری خردم نکن. من هنوز دوستت دارم، خیلی بیشتر از قبل. همه چیو خراب نکن شهرزاد : برو قباد، پشت سرتم دیگه نگاه نکن -  من چی کار به کسی داشتم، داشتم زندگیمو می کردم. با بدبختی خودم سر و کله می زدم. اصلا روحمم خبر داشت همچین کسی تو این دنیا زندگی می کنه؟ کی نشونم داد؟ شما. بعدشم که فرستادینم تو بهشت تازه می خواستم بفهمم زندگی یعنی چی؟ تازه طعمش داشت زیر دهنم مزه مزه می کرد که یقه مو گرفتین ترپ انداختینم وسط جهنم. دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال شهرزاد سریال مدار صفر درجه در نقش حبیب پارسا: -تو را به جای همه دوست میدارم-تو را به خاطر عطر نان گرم برفی که اب میشود -برای بخشش اولین گناه-تو را برای دوست داشتن دوست میدارم-تو را به خاطر تمام کسانی که دوست نمیدارم دوست میدارم ...  - همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛همين  - مظفر:منوببخش ...یافراموش کن! حبیب:میبخشم...ولی فراموش نمیکنم!!!  -حبيب: فقط چرا فكر مي كنيد كه سفر اعزام ممكنه منتفي بشه؟ دكتر: اين مملكت پسرجان،سرزمين گسل و زلزله و پس لرزه است!آدم از فردا روزش - این و خداوند باید جواب بده ، باید جواب این سوال رو بده ! اگه تو این دنیا هیچ جایی برای آرامش وجود نداره ؛ و اگه تمام رویاهای ما از عشق ، عدالت و آزادی فقط ی خیال بیهودس! پس چرا ما رو آفرید ؟!... -ميدوني چيه تقي جان؟من بر خلاف مرحوم پدرم،ازسياست چيز زيادي نميدونم! همين قدر حاليمه كه هيچ دست مساعدتي از طرف قدرتهاي استعماري داخل اين كشور دراز نشده!!الي به اينكه مقاصد سياسي و اغراض اقتصادي خاصي رو دنبال مي كردن.وام كه بهم فرصت بدن كه خودم براي زندگيم تصميم بگيرم؛خودم انتخاب كنم؛ همين دیالوگ های ماندگار شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه سایر فیلم ها: -یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی پایان ناپذیره ... (درباره الی) - میدونی برتر از عشق بی فرجام چیه؟فرجام بدون عشق... (برف روی شیروانی داغ) - من زندگی مو باختم حاج اقا منو از زندون می ترسونی؟برو از خدا بترس ... (جدای نادر از سیمین) - جنگ احساس مسولیته نه شلیکه گلوله ... (شوق پرواز) - هر چه تو اوج میگیری دنیا از دید تو بزرگتر می شود و تو از دید دنیا کوچکتر می شوی ... (شوق پرواز) - تو کویر ادم به خدا نزدیک تره چون اسمون به زمین نزدیک تره ... (پلیس جوان) - میدونی چیت حرص ادمو درمیاره؟اینکه حالت از من بده ولی حس واقعیتو بهم نمیگی خب چیه هر چی هست بیا به خودم بگو فکر میکنی چیزیمه؟فکر میکنی چون چیزیمه عرضه ندارم پس چون عرضه ندارم دیگه.....این منصفانه نیست چون من دارم سعی خودمو میکنم غلطی تا حالا نتونستم بکنم چون نمیتونم تمرکز کنم رو کاری ک باید بکنم نمیتونم تمرکز کنم چون همه ی وقتمو اون چرت وپرتا ی مزخرف و دغدغه های احمقانه پر کرده دانشکده ی مزخرف و شاگردای خنگ و... (پرسه در مه) گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش