پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۰۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۳۰۶۷۲۴
موسیقی

نامه اعتراضی علی رهبری به وزیر ارشاد/ سال‌ها عقب مانده‌ایم

نامه علی رهبری به وزیر ارشاد,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر با نوشتن نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد، از او خواست تا به همراه معاون هنریش استعفا دهد.

به گزارش تسنیم، این روزها اهالی موسیقی نگران وضعیت اجراهای صحنه‌ای این هنر هستند. کنسرت‌هایی که یک قانون، برگزاری آنها را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است. تقریبا همه اهالی موسیقی یک صدا نسبت به این قانون اعتراض کرده‌اند و طی هفته‌های گذشته هم نامه‌ای اعتراضی به امضای دو هزار تن از اهالی موسیقی رسید و منتشر شد.

آنها معترضند که چرا دولت می‌خواهد ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها را به نفع خودش مصادره کند. اهالی موسیقی معترضند که چرا وزیر ارشاد و معاون هنریش هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق ندارند. در این میان تنها علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی بود که استعفا داد.

به هر روی در میان همه این اعتراض‌ها، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی با نوشتن نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد، انتقادهای تندی را نسبت به سیدعباس صالحی مطرح کرده است.

در ادامه نامه‌ی علی رهبری خطاب به وزیر ارشاد را می‌خوانید:

جناب اقای صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام؛

 ای کاش به جای قبول استعفای آقای ترابی خود شما استعفا می‌دادید.

استعفا دادن کار مشکلی است و در اغلب اوقات باید از منافع شخصی صرفه نظر کرد. استعفا یا با میل شخصی یا اجبار و یا برای دفاع از حق پایمال شده دیگران است.

ولی تصمیم گیری قبول کردن استعفای دیگران به مراتب سخت‌تر است، به خصوص استعفای افراد مسئول، مفید و با وجدانی مانند اقای علی ترابی.

آقای وزیر، خیلی از هنرمندان از این تصمیم یک شبه شما دلگیر و نگران شده‌اند. دو هزار تن از هنرمندان نامه‌ای اعتراضی نوشتند و شما آن را بی‌پاسخ گذاشتید.

بسیاری دیگر از هنرمندان، دلنوشته‌های پر از گلایه‌شان را برای من نوشته‌اند.

آقای ترابی که از انتصابش در دفتر موسیقی بیشتر از یک سال و نیم نمی‌گذشت، شخصی است که در جایگاه‌های مختلفش حمایت بسیاری از استادان بزرگ موسیقی ایرانی مانند استادحسین علیزاده را داشته است.

جناب آقای وزیر، سال‌هاست که وضع موسیقی و موسیقی‌دانان در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها از جمله کشور همسایه ما ترکیه بسیار بد است و سال‌ها عقب مانده‌ایم .

در این میان کسی به غیر از شما و وزیران پیشین مقصرِ این ماجرا نیست. شما و وزیران پیش از شما سرنوشت موسیقی را به طور کل در دست بنیاد رودکی قرار داده‌اید؛ بنیادی که به هیچ وجه صلاحیت تصمیم گیری درباره موسیقی؛ نه سنتی و نه کلاسیک را ندارد.

در نارضایتی‌های اخیر اهالی موسیقی، آقای ترابی بنا به وظیفه‌ای که داشت طرف اهالی موسیقی را گرفت.

 ایا این وظیفه شما و معاون هنریتان نبود، که طرف موسیقیدانان را بگیرید. آیا بهتر نبود معاون هنریتان و یا خود شما به خاطر همدلی با اهالی موسیقی استعغا می‌دادید؟ راستی از شما چه چیزی به جز از دست دادن میزتان کم میشد؟

جناب آقای وزیر

بیشتر موسیقی‌دانان با کیفیت و دور از گروه مافیای اطراف وزارت فرهنگ وارشاد، از این عمل نسنجیده شما که خواسته و یا نخواسته انجام داده‌اید، ناراضی هستند.

آقای وزیر کاری که به عنوان یک وزیر می‌توانید انجام بدهید برگرداندن آقای ترابی و گوش دادن به درد دلش است. شما و معاون هنریتان با این کار به هیچ وجه کوچک نمی‌شوید.

جناب وزیر وقتی شما این شغل را قبول کردید همه امید داشتند که وضع موسیقی و موسیقی‌دانان بهتر شود؛ اما گویا شما هم مانند وزرای بیست سال گذشته بازیچه چند مشاور زنجیره‌ای شده‌اید که کارها را به صورت اتوماتیک اداره می‌کنند. تنها تفاوت شما با دیگر وزیران این است که شما مهارت فراوانی در سکوت اختیار کردن دارید که نه شما بکار کسی کاری داشته باشید و نه دیگران با شما. هر کس هم که می‌خواهد استعفا بدهد، بدهد و برود، برای شما خیلی مهم نیست .یک روزه هم جانشینش را انتخاب می‌کنید.

آقای وزیر شما و معاون هنریتان آنقدر پشت میزهایتان احساس قدرت می‌کنید که حتی جواب هنرمندان را هم نمی‌دهید.

شما نامه‌ی اعتراضی دو هزار هنرمند نسبت به تصویب قانون کسر ۱۰ درصد از درآمد کنسرت‌ها را بی‌پاسخ گذاشتید.

خود من دو بار به شما و ۲ بار به آقای معاون هنری‌تان نامه نوشته‌ام، اما هر دوی شما فکر کردید که یا از ما خیلی مهمتر و بالاتر هستید و یا اصلا نمی‌دانید مخاطبانتان چه کسانی هستند.

البته حق دارید، چرا جواب بدهید؟

ما که از مقامات دیگر توصیه‌ای نشده‌ایم و پارتی هم نداریم؛ پس چرا جواب ما را بدهید؟

 شما نمی‌دانید ما کجاییم و شما کجایید در هر صورت با این سبک ما را وادار کرده‌اید  نامه سرگشاده بنویسیم. چونکه بازکردن  نامه سربسته بدون پارتی و بدون دستور تا زمانی که پشت این میز هستید در شان شما نیست.

آقای وزیر

آنچه امروز در فرهنگ و هنر ایران رخ می‌دهد، در حالی است که کشورهای دیگر مانند کره جنوبی به دنبال هنرمندان بین المللی خود هستند که در اغلب کشورهای مترقی جهان آنها را جزئی از خودشان می‌دانند. اگر ما هنرمندان برای هر شخصیتی نامه‌ای بنویسیم معمولا یا خوشان جواب می‌دهند و یا حداقل از طرف دفترشان پاسخی ارائه می‌شود.

  نمی‌دانم چرا شما را پشت این میزها می‌نشانند که کسی را آدم حساب نمی‌کنید. به خاطر همین است که از حال و روز ده‌ها هنرمند بزرگ خارج از ایران بی خبر هستید، هنرمندانی که در رشته‌های مختلف نام ایران عزیز را در کشورهای مختلف سر بلند نگه داشته اند. خیلی خجالت‌آور است که وزراتخانه شما هیچگاه برای این افراد احترامی قائل نشده است.

پیشنهادی برای شما دارم که هزینه‌ی مالی برای دولت در پی نخواهد داشت؛ لطفا بخاطر عشقی که به طور قطع به مملکت و فرهنگ دارید، فعالیت‌های موسیقی را از وزارت فرهنگ و ارشاد جدا کنید و در عین حال قدمی بزرگ برای تغییرات در امور بنیاد رودکی انجام بدهید و اگر هم نمی‌توانید این کارها را صورت دهید، لطفا با استعفایتان این فرصت را به یک ایرانیِ وطن پرست بدهید تا شاید او بتواند در جهت اعمال تغییرات گام مثبتی بردارد.

در خاتمه باید خدمتتان عرض کنم که بنده نظر منفی به جانشین آقای ترابی ندارم.

با احترام

علی رهبری

وین

  • 11
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
علی نصیریان بیوگرافی علی نصیریان؛ پیشکسوت صنعت بازیگری ایران

تاریخ تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۱۳

محل تولد: تهران

حرفه: بازیگر، نویسنده و کارگردان

آغاز فعالیت: ۱۳۲۹ تاکنون

تحصیلات: دانش آموخته مدرسه تئاتر در رشته هنرپیشگی

ادامه
ابوطالب بن عبدالمطلب زندگینامه ابوطالب بن عبدالمطلب پدر امام علی (ع)

تاریخ تولد: ۳۵ پیش از عام‌الفیل

محل تولد: مکه

دیگر نام ها: عبدالمطلب، عبدالمناف، عمران

دلیل شهرت: رئیس قبیله بنی هاشم، پدر امام علی (ع)، عمو و حامی حضرت محمد (ص)

درگذشت: سال دهم بعثت

آرامگاه: مکه در گورستان ابوطالب

ادامه
رودریگو هرناندز بیوگرافی «رودریگو هرناندز»؛ ستاره ای فراتر از یک فوتبالیست | هوش و تفکر رمز موفقیت رودری

تاریخ تولد: ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶

محل تولد: مادرید، اسپانیا

حرفه: فوتبالیست 

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: منچسترسیتی

قد: ۱ متر ۹۱ سانتی متر

ادامه
موسی التماری بیوگرافی موسی التماری بازیکن فوتبال اردنی

تاریخ تولد: ۱۰ ژوئن ۱۹۹۷

محل تولد: امان، اردن

حرفه: فوتبالیست

باشگاه کنونی: باشگاه فوتبال مون‌پلیه فرانسه

پست: مهاجم

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
اوسمار ویرا بیوگرافی اوسمار ویرا سرمربی تیم پرسپولیس

تاریخ تولد: ۳ ژوئیه ۱۹۷۵

محل تولد: ریو گرانده دو سول ، برزیل

حرفه: سرمربی تیم فوتبال

باشگاه کنونی: پرسپولیس

آغاز فعالیت: سال ۱۹۹۴

ادامه
اوستون ارونوف بیوگرافی اوستون ارونوف بازیکن فوتبال ازبکی در تیم های ایرانی

چکیده بیوگرافی اوستون ارونوف

نام کامل: اوستون رستم اوگلی اورونوف

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰

محل تولد: نوایی، ازبکستان

حرفه: فوتبالیست

پست: هافبک تهاجمی

باشگاه کنونی: پرسپولیس

ادامه
اکرم عفیف بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن برتر تیم ملی قطر

تاریخ تولد: ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶

محل تولد: دوحه، قطر

حرفه: فوتبالیست

پست: وینگر

باشگاه کنونی: السد قطر

قد: ۱ متر ۷۶ سانتی متر

ادامه
بیژن بنفشه خواه بیوگرافی بیژن بنفشه خواه بازیگر خوش سابقه سینمای ایران

تاریخ تولد: ۱ فروردین ۱۳۵۲

محل تولد: دروازه شمیران، تهران، ایران

حرفه: بازیگر

آغاز فعالیت: ۱۳۷۳

تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد

ادامه
دنی آلوز بیوگرافی دنی آلوز؛ مدافعی با چهره منفی

تاریخ تولد: ۶ مه ۱۹۸۳

محل تولد: ژوازیرو، باهیا، برزیل

حرفه: فوتبالیست

پست: دفاع راست

قد: ۱ متر ۷۲ سانتی متر

ادامه
دیالوگ های آنشرلی

دیالوگ های آنشرلی در این مقاله از سرپوش به بررسی جذابیت های دیالوگ های آنشرلی در سینما و تئاتر می‌پردازیم. آنشرلی، با تاریخچه‌ای غنی در حوزه فرهنگ و هنر، دارای دیالوگ‌هایی است که علاوه بر ارتقاء داستان، به عنوان نمونه‌هایی برجسته از زبان هنری در این صنایع شناخته می‌شوند. اثر آنشرلی  کتاب "آنشرلی" نوشته لوسی ماد مونتگمری، داستان دختری به نام آن شرلی است که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. آن شرلی دختری کنجکاو، مهربان و خلاق است که با دیالوگ های خود، شخصیتی دوست داشتنی و ماندگار در ذهن خوانندگان ایجاد کرده است. انیمیشن آنشرلی انیمیشن "آنشرلی" که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن ساخته شده است، اقتباسی از رمان "آن در گرین گیبلز" نوشته لوسی ماد مونتگمری است. این انیمیشن، داستان دختری به نام آن شرلی را روایت می کند که در یتیم خانه بزرگ شده و به یک خانواده ثروتمند در شهر مونک هاوس نیو برونزویک در کانادا فروخته می شود. شخصیت های آنشرلی شخصیت های اصلی انیمیشن آنشرلی عبارتند از: آن شرلی: دختری کنجکاو، مهربان و خلاق که با موهای قرمز و شخصیت دوست داشتنی خود، یکی از محبوب ترین شخصیت های ادبیات کودکان است. مریلا کاترین کاتبرت: خواهر بزرگ تر ماتیو کاتبرت که با برادرش در مزرعه گرین گیبلز زندگی می کند. مریلا زنی سخت کوش و جدی است که در ابتدا از حضور آن شرلی در خانه خود خوشحال نیست. ماتیو کاتبرت: برادر کوچک تر مریلا که مردی مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیانا براری: دختر همسایه کاتبرت ها که با آن شرلی دوست می شود. دیانا دختری مهربان و ساده دل است که به سرعت با آن شرلی دوست می شود. دیالوگ های انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، از این قرار است که آن شرلی، دختری یتیم که در یتیم خانه بزرگ شده است، توسط خواهر و برادری به نام های مریلا و ماتیو کاتبرت به فرزندخواندگی پذیرفته می شود. مریلا و ماتیو، آن شرلی را برای کمک به انجام کارهای خانه و مزرعه می خواهند. آن شرلی، با موهای قرمز آتشین و شخصیت دوست داشتنی خود، به سرعت با مریلا و ماتیو و همچنین با همسایه آنها، دیانا براری، دوست می شود. آن شرلی، با ماجراجویی ها و شیطنت های خود، زندگی کاتبرت ها را زیر و رو می کند و به آنها یاد می دهد که چگونه از زندگی لذت ببرند. نکات مثبت آنشرلی انیمیشن آنشرلی، از جمله انیمیشن های ماندگار و خاطره انگیزی است که با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. از جمله نکات مثبت این انیمیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد: - داستان انیمیشن آنشرلی، همانند داستان رمان، داستانی جذاب و پرکشش است که مخاطبان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می کند. - شخصیت های انیمیشن آنشرلی، از جمله آن شرلی، مریلا، ماتیو و دیانا، شخصیت هایی دوست داشتنی هستند که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار می کنند. - انیمیشن آنشرلی، پیام های مثبتی مانند اهمیت خانواده، دوستی و امید را به مخاطبان خود منتقل می کند. دیالوگ های شخصیت آنشرلی دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بیانگر شخصیت او هستند. او دختری کنجکاو و ماجراجو است که همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید است. این ویژگی در دیالوگ های او به وضوح دیده می شود. برای مثال، در یکی از دیالوگ ها، آنشرلی از معلم خود می پرسد: "حتی اگر دنیا بد باشد، همیشه چیزهای خوب هم وجود دارد." " تصور اینکه شما یک ملکه هستید واقعا عالی است. شما بدون هیچ گونه ناراحتی از آن لذت می برید و هر زمان که بخواهید می توانید از ملکه بودن دست بردارید، کاری که در زندگی واقعی نمی توانید انجام دهید." "این یک چیز خوب در مورد این جهان است ... همیشه بهارهای بیشتری وجود دارد." "وقتی فکر می‌کنم قرار است اتفاق خوبی بیفتد، به نظر می‌رسد که بر روی بال‌های انتظار پرواز می‌کنم. و سپس اولین چیزی که متوجه می شوم با یک ضربت به زمین می افتم. اما واقعاً ماریلا، قسمت پرواز تا زمانی که ادامه دارد با شکوه است... مثل اوج گرفتن در غروب خورشید است. من فکر می‌کنم که تقریباً تاوان ضربه را می‌پردازد." "خب، نمی توان یکدفعه عادت دختر بچه بودن را کنار گذاشت." "شاید... شاید... عشق به طور طبیعی از یک دوستی زیبا آشکار شد، مانند گل رز طلایی که از غلاف سبزش می لغزد."  "این یک ایده دوست داشتنی است، دایانا؛ زندگی کردن به گونه ای که نامت را زیبا کنی، حتی اگر در آغاز زیبا نبود... آن را در افکار مردم برای چیزی آنقدر دوست داشتنی و دلپذیر قرار می دهد که هرگز به تنهایی به آن فکر نمی کنند." "شاید، به هر حال، عاشقانه مانند یک شوالیه که سوار اسب می‌شود، با شکوه و هیاهوی وارد زندگی انسان نشده باشد. شاید مثل یک دوست قدیمی از راه‌های آرام به سمت آدم خزید..." "خب، همه ما اشتباه می کنیم، عزیزم، پس فقط آن را پشت سر بگذار. ما باید از اشتباهات خود پشیمان باشیم و از آنها درس بگیریم، اما هرگز آنها را با خود به آینده منتقل نکنیم." "من معتقدم که زیباترین و شیرین ترین روزها، روزهایی نیستند که در آن اتفاقات بسیار باشکوه یا شگفت انگیز یا هیجان انگیزی رخ دهد، بلکه فقط روزهایی هستند که لذت های کوچک ساده ای را به ارمغان می آورند و به آرامی یکدیگر را دنبال می کنند، مانند مرواریدهایی که از یک رشته می لغزند." "من از دوستی بسیار سپاسگزارم. زندگی را بسیار زیبا می کند." "این بدترین دوران بزرگ شدن است و من در حال درک آن هستم. چیزهایی که در دوران کودکی خیلی می‌خواستی، وقتی به آنها دست پیدا می‌کردی، به نظرت چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند." "آیا خوب نیست که فکر کنیم فردا روز جدیدی است که هنوز هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد." دیالوگ های ماندگار آنشرلی "این خیلی خوب است که در مورد غم ها بخوانید و تصور کنید که قهرمانانه از طریق آنها زندگی می کنید، اما وقتی واقعاً آنها را دارید، خیلی خوب نیست" "خیلی آسان است که شرور باشی بدون اینکه بدانی." "اما واقعاً ماریلا، نمی‌توان در چنین دنیای جالبی برای مدت طولانی غمگین ماند، می‌تواند؟" "زندگی ارزش زیستن را دارد تا زمانی که خنده در آن باشد." "تجربه من این بوده است که شما تقریباً همیشه می توانید از چیزهایی لذت ببرید، اگر تصمیم خود را محکم بگیرید که این کار را انجام دهید." "دنیای قدیمی عزیز تو بسیار دوست داشتنی هستی و من خوشحالم که در تو زنده هستم." "چرا مردم باید برای دعا زانو بزنند؟ اگر واقعاً می خواستم دعا کنم به شما می گویم که چه کار می کردم. من به تنهایی یا در جنگل های عمیق و عمیق به یک میدان بزرگ بزرگ می رفتم و به آسمان - بالا - بالا - بالا - به آن آسمان آبی دوست داشتنی نگاه می کردم که انگار پایانی برای آن وجود ندارد. آبی بودن و سپس من فقط یک دعا را احساس می کنم." "این یکی از مزایای سیزده سالگی است که شما خیلی بیشتر از زمانی که فقط دوازده ساله بودید می دانید" "تا زمانی که نمردی هرگز از غافلگیر شدن در امان نیستی" "کیک‌ ها یک عادت وحشتناک دارند که وقتی می‌ خواهید خوب باشند بد می‌ شوند" "آنه تمام عاشقانه هایت را رها نکن اندکی از آن چیز خوبی است البته نه زیاد اما کمی از آن را حفظ کن" دیالوگ های زیبای آنشرلی سخن پایانی درباره دیالوگ های آنشرلی دیالوگ های آنشرلی، بخشی از جذابیت این شخصیت دوست داشتنی هستند. این دیالوگ ها، شخصیت، امید، خوش بینی و عشق به طبیعت آنشرلی را به خوبی بیان می کنند. گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش