جمعه ۱۱ آبان ۱۴۰۳
۱۷:۳۸ - ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۱۰۲۶۸۲
رادیو و تلویزیون

مهران مهام: اگر حمایت کنند «زوج یا فرد۲» هم ساخته می‌شود

سریال زوج یا فرد,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
تهیه‌کننده سریال نوروزی شبکه سه، گفت: امشب «زوج یا فرد» به پایان راه می‌رسد و احتمال دارد در صورت حمایت و پشتیبانی از طنز سیاسی، فصل بعدی هم تولید شود.

به گزارش تسنیم، امروز نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران سریال «زوج یا فرد» در آستانه روی آنتن رفتن آخرین قسمت این سریال تلویزیونی به واحد ۱۶۲ سازمان صداوسیما رفتند تا با مردم در خصوص این سریال صحبت کنند البته در عین حال پاسخگوی رسانه‌ها هم باشند. سریال «زوج یا فرد» با زبانی طنز بخشی از مشکلات جامعه را در زمینه اشتغال جوانان و عواقب رشوه‌خواری و مال حرام را مطرح می‌کند.

 

مرجانه دلدارگلچین، هدایت هاشمی، مهران غفوریان، ناهیدسلیمی، سپندامیرسلیمانی و مهران رجبی از جمله بازیگرانی هستند که امروز برای پاسخگویی به مخاطبان دعوت شدند. مهران مهام تهیه کننده، امیرعباس پیام و علی‌رضا نجف‌زاده نیز از عوامل سازنده این سریال هستند که پاسخگوی مخاطبان بودند.

 

مهران مهام تهیه‌کننده این سریال به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: اجازه بدهند این مسیر ادامه پیدا کند و فارغ از رسانه‌ای شدن عدم ساخت فصل دوم «زوج یا فرد»، موضوعات و مسائل مطرح شده نیازمند فصل‌های بعدی است. طرح موضوع اخلاقی و انسانی لقمه حلال و جلوگیری از اشاعه سفره‌های حرام در خانواده‌ها یک مسئله مهم و اساسی است که «زوج یا فرد» به خوبی به آن می‌پردازد.

 

مهرام مهام تهیه کننده سریال "زوج یا فرد" تصریح کرد: واقعیت این است مردم امروز دستمزد ما را داده اند که طنز سیاسی راه درستی بوده که رفتیم. چون از ما خواستند سری دوم این سریال را بسازیم. خدا را شاکرم در تلویزیون کار می کنم و برای این ملت قدرشناس کار کردیم.

 

وی در خصوص پرداختن به موضوع آقازاده ها و ممیزی ها، افزود: هجمه های رسانه های ضدانقلاب نشان می دهد که سانسوری نداشتیم و مردم و حمایت رسانه ملی صحه گذاشتند که ما درست عمل کردیم که نگاه اصلی ما به مقوله آقازاده ها لقمه حرام است.

 

امیرعباس پیام نویسنده سریال درباره ژن خوب و آقازاده خاطرنشان کرد: از همان روزی که موضوع آقازادگی مطرح شد کهیر زدم و خواستم یادآوری کنم این ها آقازاده واقعی نیستند و ما روزگاران قدیم به اشخاص بزرگتری می گفتیم آقازاده.

 

علیرضا نجف زاده کارگردان سریال "زوج یا فرد" درباره ترکیب بازیگران و اینکه از بازیگران جدید استفاده نشد، تاکید کرد: باکس مناسبتی تلویزیون یک نوع المپیاد است ولی ما تلفیقی از شناخته ها و ناشناخته ها بهره بردیم و بازتاب های خوبی داشتیم که نشان می دهد ترکیب بازیگران درست بود. تهیه کننده ما بازیگران جوان و ناشناخته ای را معرفی کردند اما زمان کم به ما اجازه نمی داد از تازه واردهای بیشتری استفاده کنیم. برخی از تیپ ها و تلفیق هایی که در "زوج یا فرد" داشتیم کمتر استفاده شدند. ریسک کردیم جواب ریسک مان را گرفتیم تا جاییکه ناهید مسلمی در نگاه مردم خوب دیده شدند.

 

مهام درباره ساخت فصل دوم "زوج یا فرد" توضیح داد: روز اول گفتم فصل دومی در کار نیست ولی تقاضاهای مردمی باعث شد به فکر نگارش فصل بعدی بیفتیم عجله ای در کار نیست تا شیرینی فصل اول در کام مردم بماند.

 

هدایت هاشمی بازیگر نقش اصلی این سریال گفت: حقیقتا بازی نقش های پرسوناژ سیاسی با ممیزی هایی مواجه هستید مثل حرکت روی لبه تیغ است. نقش یک معاون وزیر را بازی کردم بنابراین به لحاظ تکنیکی یک تفاوتی بین کمال شهری "زوج یا فرد" و با کاراکترم در "چک برگشتی" متفاوت است. از ظرایف لهجه و گویش تلفیقی کرد و همدانی استفاده کردم. خوشحالم در سریالی حضور داشتم که تئاتری ها بازی کردند و خوش درخشیدند. تماشاچی ها از این تلفیق ستاره ها و تئاتری ها استقبال کردند و می توانند به رویکردی در تلویزیون تبدیل شود.

 

امیر عباس پیام درباره تغییر خطی داستان، گفت: این تغییر داستانی لطمه ای به خط داستان نزد اما بنابر صلاح ملی و سیاسی و اجتماعی اتفاق افتاد و لازم بود. کار سختی را پشت سر گذاشتیم و برخی از سکانس هایش گرفته شده بود اما دوباره تغییر دادیم. خوشبختانه به هدف و سرمنزل داستان "زوج یا فرد" لطمه ای نخورد و با تجربه تهیه کننده مان خوب مدیریت شد که داستان دچار لکنت بشود. و کمتر کسی متوجه تغییر خطی داستان شد.

 

مهدی روشن روان دیگر نویسنده سریال با اشاره به اینکه احتمال می دادم با سانسور زیادی مواجه شویم، افزود: تصور نمی کردم همه "زوج یا فرد" روی آنتن برود و حرف های مهمی می زند که با شجاعت اصلاحیه نمی خورد. درام هم خوب اتحاد و همدلی ایجاد کرد و نقطه متمایز سریال است.

 

مهران مهام با گلایه از ادای تلویزیون ندیدن برخی ها، گفت: امسال تلویزیون خصوصا نوروز، ماهواره را پشت سر گذاشت و ادای تلویزیون ندیدن برخی ها را کنار بگذاریم. این شجاعت ها و جسارت ها را ببینیم که به موضوع آقازادگی می پردازد. بدترین کنداکتور نصیب ما شد و با یک تیم جوان و کارگردان فیلم اولی پشت دوربین و بهترین ها جلوی دوربین بهترین نتیجه را گرفتیم.

 

تهیه کننده سریال در پاسخ به سوالی درباره مشکلات مالی سریال، گفت: باید تهیه کننده صبر کند اول پول عوامل خودش را بپردازد بدهکار کسی نمی شود تا اعتماد هنرمندان جلب کند و اصول تخصصی تهیه کننده ها به این منوال است.

 

هاشمی درباره رسالت کار طنز گفت: وقتی سیل آمد همه عوامل و رسانه ملی با این هموطنان همدردی کردیم و مردم به ما گفتند شب ها "زوج یا فرد" را می دیدیم یک قدری برایمان آلام بود. رسالت ما طنز بوده و بایستی این چنین گام برمی داشتیم. در هم نوایی با سوگ بهترین کار را تلویزیون انجام داد هم اطلاع رسانی و هم طنز و سرگرمی ایجاد کردند.

 

تهیه کننده "زوج یا فرد" در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر تکرار شدن کاراکترها خصوصا یوسف تیموری و مهران غفوریان گفت: شرط ما بود که یوسف تیموری و مهران غفوریان در این پروژه باشند ساخته شود. تهیه کننده براساس دیدگاه مردم بازیگر می آورد و پول مفت نداریم به کسی بدهیم. کدام شبکه ای که مهران غفوریان را سر سفره تحویل سال نبرد؟ باید احترام بگذاریم به انتخاب ها و اگر مورد توجه مخاطب قرار گرفته در نتیجه کارمان درست بوده است. تیموری یک پوست اندازی در این سریال داشت و غفوریان بعد از وضعیت جسمی که تحمل کرد کم لطفی برخی است این طور مغرضانه نقد می کنند.

 

مهام در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر حمله ضدانقلاب به سریال، گفت: وقتی روی آنتن رفتیم سایت های ضدانقلاب انگ سفارشی شدن به ما زدند و پول های کلانی که گرفته ایم اصلا این طور نبوده و ما درباره واژه آقازاده ها تعریف درستی انجام دادیم رسانه ملی موضوع لقمه حلال را برجسته کرد و دنبال مقاصد خاص سیاسی نبودیم و با این تعریف درست ضدانقلاب را هم خفه کردیم و خفه می شوند. ان شاالله این مسیر ادامه پیدا می کند و نویسنده ها از خودسانسوری دست بردارند.

 

مهران رجبی نیز تاکید کرد که مردم این تکراری‌ها را دوست دارند  و به احترام این نگاه مغرضانه نقد نکنیم. از تکرار نهراسیم و اشکال ندارد تکراری بازی کنیم. در زمانیکه بیننده می پسندد و واقعا هم مفتی بازی نمی کنیم و تهیه کننده هم مفتی پول نمی دهد.

 

گفتنی است، ۶۱۶ تماس را عوامل سریال در تماس تلفنی‌های ۱۶۲ پاسخ دادند و بیش از ۱۰۰۰ تماس باقی ماند.

 

 

  • 12
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش